Mummimamma 09+12 Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Nå er jeg 13+5 og har fått mitt 3. munnsår i dette svangerskapet, HERLIG!!! Det er jo så deilig og fint.... Men det er liten pris å betale, har ellers ingenting å klage over igrunn. Flere som er plaget med munnsår? Det begynte da jeg oppdaga at jeg var gravid i 4. uke. Så kom det i uke 11-13 og ble avløst av ett nytt ett på tirsdagen som er svært! Au...
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Føler med deg! Hadde det sånn i første svangerskap, men ikke så ofte i mitt andre nå, MEN husk å ta med salve på føden for da jeg fødte første (og foreløpig eneste) gang fikk jeg utbrudd akkurat da. Å ikke kunne kysse og kose så mye med den nyfødte som jeg ville var helt grusomt!!!
♣ Christiane ♣ Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Husk at de fleste salvene mot munnsår slik som Vectavir, antix osv ikke skal brukes av gravide da. ( står på pakningsvedleggene) Det visste nemlig ikke jeg når jeg fikk munnsår rundt uke 13-14
Tidemann Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Prøv bacimysin!!!en liten gul tube med sort skrift på,den har hjulpet meg en hel masse og tipset fikk jeg selv her inne:)
lille skatten Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Hei, Maa bare korrigere litt her, det staar ikke at man ikke skal bruke det om man er gravid men at man skal raadfoere seg med lege. Det har jeg gjort og baade han og jordmoren sa at det var absolutt ingen fare aa bruke det, det er bare noe produsentene skriver paa for aa sikkre seg mot rettsaker.. Om man har herpes saar nedentil behandler de med mye sterkere utgaver av disse salvene foer foedse, saa det er bare aa behandle. Men mitt spm til dere er: er det noen sammenheng mellom graviditet og munnsaar? Det viste ikke jeg og jordmor/legen sa ingenting om det...
AdrenaLine Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har fått klar beskjed av min lege om å ikke bruke det. Men det er fordi det ikke er bevist hva som kan skje... Nå valgte jeg likevel å bruke litt salve første dagen for jeg synes det er bedre å bli kvitt det med en gang enn å gå med infeksjon i kroppen i to uker. Man blir jo redusert av det og...
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Jeg feirer mitt 5. munnsår nå. Har aldri hatt det i hele mitt liv før, ikke før jeg nå ble gravid med nr 2!! Er det mulig!!!
Isdronningen Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Oi... dette har jeg ikke ofret en tanke en gang. Jeg har hatt munnsår siden tidenes morgen og det eneste som funker er zovirax 5%. Hvor sunt det er, aner jeg ikke. Må si at det har jeg helt glemt å spørre om. Noen andre som vet noe om det?
Elvirra Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Eigth hour krem fra elisabeth arden , den funker bra på meg:) Kan brukes overalt egentlig,kjempe krem
frk.Skog Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 Hei! Velkommen i klubben.. jeg er også ganske plaget med munnsår i perioder, men har funnet ut at en salve som heter Dexem (du får den reseptfritt på apoteket) kan hjelpe. Smører på BITTELITT om kvelden før jeg legger meg, og om morgenen ser det mye bedre ut.. Det er ikke en vidunderkur, men munnsåret varer ikke mer enn en dag eller to når jeg bruker denne salven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå