mama73 m/tre søte små Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Jeg er superallergisk mot bjørkepollen, og har fått både tabletter, øyedråper og nesespray fra legen, samt at vi har luftrenser i heimen. Men ser nå at flere ikke tar tabletter da de er redde det kan skade barnet, men jeg regner jo med at legen ikke hadde gitt meg piller hvis det hadde vært skadelig? Uff, bare tanken på at lille ramp skulle fått noen bivirkninger er helt forferdelig.. Hva gjør dere andre? Tar dere allergimedisin? Har prøvd med "bare" øyedråper og nesespray, men her må det piller til for at jeg ikke skal være helt slått ut.... Glad sesongen for min del snart er over!!! I fjor da jeg gikk gravid hjalp det bra med akupunktur, men har ikke mulighet til dette nå...
Tigerbabe Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Ja tar Loratadin. Den skal være grei når man ammer .
Nea og juniors mamma Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Tar også Lordatin og det er trygt. Har grei effekt og snuppa mi reargerer ikke på den, jeg er i tillegg erfaren antihistaminbruker Les dette: http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=1019174
mama73 m/tre søte små Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2009 Jeg fikk Polaramin av legen min jeg, og har tatt det i god tro om at det var trygt, men så leste jeg at det kanskje ikke er så bra allikevel? Er jo helt forferdelig trøtt for tiden, og synes jo at rampen er MYE mer sutrete enn vanlig, så har tenkt at det kan være tenner på gang, men kanskje det er bivirkning av pollenmedisinen? Nei, huff, får kanskje slutte å ta dem og bare stålsette meg de forhåpentligvis få dagene igjen med bjørkepollen. Nå er det gudskjelov "bare" moderat spredning på Østlandet!
9nakr Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Hei hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en liten pakke uten resept av Loratadin (Clarityn) så er du dekket ut bjørkesesongen
mama73 m/tre søte små Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2009 Takk for tips:-) Da skal jeg jaggu kjøpe Loratadin på apoteket i morgen! Bør jo nesten informere legen min om dette da jeg spurte spesifikt om pollenmedisin som kan brukes under amming, og fikk da Polaramin (vanligvis bruker jeg Cetirizin).
Hakkamella Skrevet 17. mai 2009 #9 Skrevet 17. mai 2009 Jeg bruker cetrizin som er det samme produktet som Zyrtec (bare billigere utgave). Legen min skrev den ut til meg og vet at jeg både ammer og flaskemater. Stoler på at legen min ikke ville skade barnet mitt og at han vet jeg ikke har peiling på lik linje med ham.
mama73 m/tre søte små Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. mai 2009 Har nå brukt Loradatin i 10 dager og merker STOR forskjell mtp trøtthet både på meg og lille ramp!! Han er også mye mindre sutrete, så det KAN jo være pga medisinbytte....Men kjenner fortsatt allergien ganske bra. Herremin at man skal klø så inni hampen i nesa og nyse 1000 ganger daglig!!! Lille ramp er så vant til at mamma nyser nå at han ikke leer et øyelokk selv om jeg nyser, nyser og nyser mens jeg ammer;) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå