Gå til innhold

smykker som barna skal arve.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenkte på det i sta. fordi jeg kjøpte en ring med 1 sten i når jeg fikk småen. som et symbol på han. og litt fordi jeg ikke hadde noen mann som kunne gi meg ring, så skulle jeg være selvstendig nok til å fikse en selv... hehe..(ja jeg er faktisk så trassig)

denne ringen har jeg tenkt at sønnen min sin første datter skal få arve.

og om jeg får flere barn skal jeg kjøpe en ring for vært barn jeg får (forhåpentligvis får jeg ring av gubben om jeg får en gubbe, så jeg slipper å være så trassig)

og om jeg får en jente skal hun få arve den når hun blir stor nok til å forstå den symbolske verdien.

det er en søt greie syns jeg, men det blir kanskje dumt også. for for alt jeg vet kan det jo hende at jeg får 5 barnebarn som er jenter også har jeg bare 1 ring å dele ut....

lager jeg storm i et vannglass nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan du har tenkt å gi dem gaven, om det er i forbindelse med konfirmasjon, 18-årsdag eller 20-årsdag. Men jeg ville nok synes at det var surt at farmor, evnt, mormor gir en symbolsk ring til bare en av søskenen. Men, det kan hende det bare er meg;) Jeg er litt sånn,skal den ene ha, da skal de andre også få:)

Hun her har fått mamman og pappans forlovelsesringer smeltet om til et gullhjerte, og det kommer ikke evnt. andre unger til å få, så må finne ut noe der...men tror jeg har god tid på meg:)

Skrevet

ja det var det jeg også begynte og tenke på. det blir jo litt surt at bare en i en søskenflokk skal få noe så symbolsk viktig. men det blir jo litt vanskelig og kjøpe ringer til alle, for jeg aner jo ikke hvor mange jente barnebarn jeg en gang får... hehe

tenkte at de skulle få dem når de var store nok til å sette pris på sånt, noen brys seg veldig mye om sånt tidlig og andre må selv få barn først for å forstå verdien. så jeg har ikke tenkt noe spesielt over når de skal få dem

Gjest amandine
Skrevet

Min eldste datter fikk da hun ble født som første oldebarn det smykket oldemor selv fikk da hun ble døpt. Siden den gang har det kommet fler barn både her og der, men det er da ingen som reagerer på det? Sånn er det å være førstemann ut;) Det er lenge til, vil jeg anta, at det blir noe problem, jeg mener min eldste er 7 snart så gud forby at jeg blir mormor med det første! Man gjør ikke forskjell på barna selv om det er litt forskjellig, om du skjønner hva jeg mener. Det er bare sånn det er! Og man kan ikke planlegge nå ut fra hvordan situasjonen kanskje kan bli om ørten år. Dessuten kjøpte du jo ringen fordi du var så flink å lage en sønn! La han arve den, du, eller evt hans eldste når den tid kommer, uten et eneste snev av dårlig samvittighet! Enn så lenge bruker jeg smykkene mine selv! He he jeg kjøpte jo også diamanter til meg selv...

Skrevet

hehe.. gjorde du også? så bra! jeg trodde jeg var den eneste der ute som kjøpte til meg selv... haha

ja det er jo masse vis av år til det blir aktuelt og forhåpentligvis blir det aldri noe krangling ut av det. hva man skal tenkte på... hehe

Gjest amandine
Skrevet

Overhodet ikke den eneste! Min kjære mann er ikke akkurat av det romantiske slaget(har dog andre kvaliteter;)), jeg synes derfor det er bedre å handle selv enn å hinte hinte og vente... Så jeg kjøpte meg selv en fin belønning for de tre fine barna jeg har født som takk til meg selv for den flotte jobben jeg har gjort for familien vår! Og er godt fornøyd, he he fikk jo akkurat det jeg ønsket meg!

Skrevet

hihih :) det er sånn det skal være :) man er sin egen lykkesmed :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...