___ Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Når jeg henter ungene i barnehagen tar jeg meg ofte god tid. Det har ført til at jeg har blitt ganske godt kjent med en del av ungene. Ofte blir jeg sittede en stund med en eller to unger på fanget mens mine jenter gjør seg ferdige med det de holder på med. En av jentene elsker å leke karusell når jeg kommer, en gutt vil ha en klem og noen vil bare prate litt. Går jeg over grensen for hva en "hvemsomhelst" kan gjøre i barnehagen?
therehag Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 det syntes jeg ikke. Så lenge alt du gjør er å være snill og grei mot andres barn så tror jeg ingen kan holde det imot deg. Med mindre det er noen sjalue mødre der ute;) så lenge man ikke blander seg opp i oppdragelsen til folk pleier det å gå fint:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 jeg vet ikke, men jeg snakker og leker også med de andre barna. og mange av dem vil også ha hade og hei kos, og da gidder jeg ikke si "nei jeg er ikke mammaen din så bare småen som får kos". deler gladlig ut jeg... hehe... om noen av foreldrene syns det er upassende så får de si i fra. men i grunn tror jeg den eneste som blir fornermet er småen.
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Jeg synes at nettopp denne redselen for å bli for nære, for å blande seg og involvere seg for mye, er noe av det mest ødeleggende for samhørigheten i dette samfunnet! Jeg synes det er utrolig verdifullt om foreldre tar seg tid til å bry seg litt om andres barn også, for det er slettes ikke alle som får nok oppmerksomhet av voksne ellers. Og uansett kan du ikke skjemme bort et barn på kos og samvær. Jeg håper at jeg kommer til å bli en sånn mor som mine barns venner vil være sammen med, og at jeg bryr meg oppriktig om dem. Føler at vi er altfor redde for å bli stemplet som merkelige/pedofile/det som verre er, bare fordi man viser litt omtanke. Nei, synes det er flott jeg!
År og dag Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Jeg tar meg også god tid i barnehagen, og det er for at jeg vil bli litt kjent med både barn og voksne. Det gir meg en god pekepinn på hvordan barnehagen fungerer, og hvordan barna mine har det i barnehagen. Har aldri fått negative reaksjoner fra personalet, og vil tro de hadde tatt det opp dersom det var et problem. Men mine unger er veldig kosete når jeg kommer, og vil nok ikke dele mammas fang akkurat da, he, he. Forresten er du ingen hvemsomhelst, du er jo mammaen til barnehagebarn!
___ Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2009 Jeg skjønner bare ikke helt at det skal være noen særig forskjell på at jeg gjør disse tingene og at en tnåringsgutt gjør dem, utenom at han sansynligvis er morsmmere enn meg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 nå har jeg ikke lest tennåringsgutt innlegget, bare registrerte at det var der. så jeg vet ikke hva som står, men så lenge folk er hyggelige og morsome og lekende så burde det ikke være noe problem? husker første dagen i barnehagen, så var det en jente på 4-5 år som også hadde første dagen. hun hadde en lillebror på småens alder, som hun helt tydelig savnet. for hun kom løpende bort og koste og klemte masse på småen. faren hennes ble litt flau over denne volsomme nærkontakten. og sa at jeg måtte si i fra om det ble for mye. han så litt lettet ut når jeg svarte at var småen som måtte si i fra hva som var greit for han og akkurat nå så han veldig fornøyd ut. jeg trenger jo ikke nekte sønnen min kos bare fordi jeg selv ikke er noe serlig glad i å kose på fremmede
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Nei, jeg synes ikke du går over en grense! Du er jo mamman til en av de som går sammen med de i barnehagen, du møter de sikkert hver gang du er der. Synes ikke det er noe morsomt i det hele tatt det du skriver her. Jeg prøver å dele mine tanker omkring denne situasjonen og det er jo ikke sammenlignbart. Du er jo en forelder som har barnet ditt der! Når barna er i barnehagen og de som jobber der er på jobb, skal hvem som helst bare kunne komme dit å leke seg der da? Hadde du syntes det var annerledes om denne personen var en voksen? Det er prinsippet det er snakk om. Det er ikke en offentlig lekeplass, det er en barnehage. Om dere synes det er greit at hvem som helst bare kan komme inn i deres ungers barnehage, så får dere synes det da. Men trenger ikke å håne fordI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå