moota m storebror&lillebror Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Lemminga er over!!! Ja for i år! Jeg kan renne, jeg kan shoppe, jeg kan reise, jeg kan besøke noen, jeg kan sove en hel natt, jeg trenger ikke stå opp om morgenen før lillebror våkner, jeg trenger ikke å gå i fjøset om kvelden når det er mørkt, alene... Jeg trenger ikke forte meg hjem når jeg henter barna i bhg, trenger ikke gå fra besøket for å kikke i fjøset. Jeg trenger ikke sitte med hånda langt inn i en sau og lete etter lammeføtter ha ha =) JAAAAA!!!! He he he, endelig! Jeg er veldig fornøyd!! Så er det bare 10 1/2 mnd til neste gang!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 haha, når jeg leste overskiften trodde jeg du hadde vunnet deg en million eller noe sånn.. Er nok deilig og være ferdig. Du er mer enn god som holder og ut og klarer jobben som sauejordmor samtidig som alenemor (så godt som etter som jeg forstår deg rett) til to små barn!! Nå må du ta deg en velfortjent hvil mange dager, kose deg, shoppe deg masse klær og bare ha late dager med masse BAM:) hehe:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2009 Takk takk =) Vi gjør jo begge en innsats for å få dette til å gå ihop =) Sambo er jo på jobb og går en del overtid slik at jeg skal slippe å jobbe. Selv om jeg har de få timene i mnd, som jeg vil ha for å komme meg opp og ut litt. Jeg burde absolutt hvile litt nå ja, men gjør det ikke. Tenk om jeg går glipp av noe he he =) Skal ha en hektisk helg med utdrikningslag på lørdag og konfirmasjon på søndag så hadde hatt godt av å hente meg inn igjen. Jeg fikk shoppa meg en ny kjole igår da storesøster og jeg var hos morfar og en tur på kvadrat og kikket. Bare masse jentekos =) =)
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2009 Kunne forresten godt ha vunnet 1 million også. Da hadde det nok kanskje blitt ny bil gitt =) Og det hadde nok også resultert i en lignende overskrift ja =)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Ja tenke å vunnet en million da:) Det hadde vært noe, jeg hadde faktisk blitt fornøyd med en hall million også.. De ringte til meg her en dag en dame på tlf. Så sa hun navnet sitt og at hun ringte fra Hamar. Og hjertet banket litt fortere med en gang hehe. Men så var det bare en dumming som ville ha penger av meg.
alvis Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Jeg må bare si at når jeg leste innlegget ditt klarte jeg ikke helt å skjønne hva du snakket om. Det virker så fjernt fra min hverdag. Men uansett om det høres utroligt tøfft og travelt ut så må det være vanvittig spennende og kjekt? Hvor lenge er det det står på? 1 - 2 mnd? Syns ikke barna det er fantastisk? Åååå, jeg har også lyst å være med på noe sånt. Kos deg masse nå og hvil deg litt:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2009 Lemming er både spennende, slitsomt, innimellom trist, givende, koselig, herlig, en skikkelig tålmodighetsprøve. Men mest av alt en viktig jobb for oss som driver med sau. Det står på alt fra 1 mnd til 1 1/2 mnd ja. Det kommer an på hvor lenge du lar væren gå sammen med sauene. De har jo sykluser akkurat som oss og de som ikke blir befruktet når de er i den rette tiden, de vil kanskje bli det neste gang de er i den tiden hvis væren går med dem da. Vi lar væren gå ca 6 uker. Slipper den til i begynnelsen av november og tar den bort i slutten av desember. De fleste er da befruktet og får lam til våren. Noen lar væren gå med sauene alltid, de har også lemming året rundt. Familien (spesielt min som er skikkelig byfamilie) synes det er fantastisk og utrolig spennede, samtidig som flere av dem synes det ikke er noe for dem. Men altså gøy å se på og høre om. De blir også litt positivt overrasket over at jeg har blitt en skikkelig bondejente =) Nå slapper jeg av og nyter at "jobben" er gjort!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå