Gå til innhold

Sykepleiere og tilrettelegging pga skade, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skadet kneet mitt på jobb i desember, er fortsatt sykemeldt, og kneet er nok skadet for alltid... Kneskålen hopper ut av ledd, og jeg klarer ikke å gå så lenge nå.. legen har nå anbefalt meg å bytte stilling, helst til en litt mer sittestillende jobb der jeg ikke bruker kroppen min så mye... Som sykepleier så er jo dette veeeeldig vanskelig!

Jeg jobber i kommunen og skal på et møte neste uke for tilrettelegging eller ny stilling, pga IA-avtale... Men hva annet kan en sykepleier gjøre??? Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerinna mi er sykepleier og har gjort nesten det samme. Hun jobber på sykehus, og fikk etterhvert en "kontorjobb" på posten. dette gjorde hun så bra at hun fikk kurs i turnusplanlegging, og jobber nå på heltid med dette. Turnus for hele sykehuset altså.

Dersom du ønsker noe annet i kommunen, kan det jo være de f.eks. har fordelingskontor el.l. Der trengs kompetente forlk som kan avgjøre hvilke tiltak brukerne trenger. Ellers er det jo masse innen medisinske firmaer, NAV, HMS for å nevne noe som ikke krever så mye gåing og tunge løft som en "vanlig" sykepleiestilling.

Evt kan du jo tenke "omskolering", og prøve å få deg en videre/etterutdanning som kan gi deg bra jobb. Ledelse f.eks? Eller ped så du kan undervise?

Som sykepleier har du hvertfall en utdanning som kan brukes til utrolig mye. Uante muligheter!!!! Lykke til!

Skrevet

Jeg vet minimalt om sykepleie men vil bare fortelle at jeg har hat samme skade. Kneskålen hoppet ut for noen år siden. Det var utrolig vondt. Uten tvil det vondeste jeg har kjent (mye vondere enn fødslene). Jeg ble 100% bra igjen og har uten tvil en fysisk tung jobb med mye gåing, bæring ol. Selv om det tar tid er det mulig å bli helt fin igjen. Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar! Har 4 operasjoner bak meg nå, og det ser ikke helt lyst ut... De planlegger evt kneprotese :( og 32 år gammel...

Men vil ikke bli uføre, hendene og hodet mitt fungerer jo perfekt!! Tusen takk for svar!!

Skrevet

Her hos oss (komm.tjenesten) må du være utdannet sykepleier/vernepleier for å jobbe som avdelingsleder (Dvs lederjobb med pers.ansvar for 80 - 100 stk, budsjett ansv. osv), kvalitetskonsulent (kursing, utvikle prosedyrerer, dokumentasjon osv) og saksbeh på tildelingskontoret. Så det finnes da andre muligheter enn å "gå i pleien"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...