Gå til innhold

Hvordan skal jeg gå fram?


MammaLinda

Anbefalte innlegg

Sist jeg var gravid fikk jeg ultralyd ganske tidlig siden jeg ikke kunne klare å vite når jeg ble gravid.

Veldig uregelmessig mens,

 

Men denne gangen har jeg det alltid til samme tid.

tok en test hjemme, den var positiv,

Tok ny test hos legen, positiv :)

Men jeg hadde ingen legetime, var bare inne på laberatoriet.

Ho sa jeg måtte gi beskjed til legen før uke 18, når jeg skulle til ultralyd, men jeg hadde sist mens 30 mars.

Ble gravid 13, 14 eller 15 april.

noen andre som kan ha blitt gravid her inne på samme tiden.

Hvilken dato har dere fått som termin?

 

Vært inne på terminkalkulator men får så mange forskjelige svar der...

Hvordan skal jeg gå fram, skal jeg kontakte legen snart å be om en legetime, evt jordmor?

 

Kommer jeg inn i et system? eller må jeg ta kontakt selv`?

 

Håper på noen gode svar av dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ringer og ber om en legetime, og ringer jordmor og får en time der. Legetimen skal man vel kanskje ha før eller rundt uke 12. Legen søker deg til sykehuset du ønsker å føde på, og så får du en ultralyd-time på poliklinikken i posten. Det er ingen praktisk betydning om du har termin f eks 6., 7. eller 8. januar. Du har uansett regelmessig mens og vet dato for siste. Legen regner ut ca når du er der, og så måler de lengder på ul ca uke 18. Da får du en ganske nøyaktig termin. Noen ultralyd før det får du ikke, men kan selvsagt bestille privat.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m-mamma svarte vel på det meste, men siden du spør om termindato også.. Jeg er ganske så sikker på at min spire ble unnfanget 14. april, og på terminkalkulatorene jeg har plottet inn dette på, har jeg fått termindato 6. eller 7. januar. Det kan jo hende dette endres for meg også, etter ultralyd og sånt, men noe rundt der. Lykke til med legebesøk og alt! :)

 

Hannakajsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...