Gå til innhold

Babyen min har tørr hud :((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

har en liten gutt på 4 uker.. de siste dagene har han fått så tørr hud på kjakene sine.. virker ikke som han er noe plaget av det..

hva skal man egentlig bruke av kremer på babyer når de har tørr hud??

takk for svar, på forhånd :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk essex hudlotion den trekker fortere inn i huden, eller essex hudkrem denne er en fet krem som må gnis inni huden.. PRøv lotion først.. Den er uparfymert og skånsom, jeg har prøvd salig mange kremer, både jeg og guttene mine har ømfintlig hud..

Mye av de som blir anbefalt på apoteket er ikke brukbart.. En krem skulle være sååå god sa en på apoteket, og jeg fikk prøve, det endte med at hendene mine fikk utslett og måtte få vasket det bort.. Desverre husker jeg ikke i farten hva det het..

Skrevet

A-krem fra apoteket. Vet ikke om en eneste baby som har reagert negativt på denne! Gutten min tåler kun denne kremen og den fungerer veldig bra på tørr hud:)

Skrevet

På babyer er jeg mest for babyolje... Smør på litt olje, gjerne på fuktig hud... Da guttungen var baby badet jeg han alltid i oljevann... Vasket han og håret og helte oppi olja til slutt og lot ham marineres noen minutter i dette... Hadde aldri tørr hud! Vasket etterpå ansiktet med en fuktig klut med olje...

Skrevet

a-derma serien på apoteket.. det er den som funker på min sønn.

ville gått innom og fått noen gratis prøver:)

de har nok prøver på ganske mye, så ville gått innom og fått med deg litt forskjellig så kan du finne ut hva som passer ditt barn:)

Skrevet

Jeg ville også anbefalt A-Derma kremene. De er veldig bra!

Skrevet

Jeg anbefaler også A-derma serien fra apoteket, bruker den på sønnen min som får veldig tørr hud om vinteren. Brukte den fra han var baby.

Skrevet

Henger meg på; A- Derma, Essex krem og jojobaolje i badevannet (oljen kjøpes på helsekost). Bruker dette på datteren min, som har litt tørr og atopisk hud.

Skrevet

Ammer du? Isåfall kan du skive ut litt melk og smøre på der han er tørr. Det funker som bare det :-)

Skrevet

Henger meg på her jeg også, Har en gutt som var svært plaget med atopisk eksem og det som hjalp best var A-Derma........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...