Topp 10. Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Vi har ei her hjemme som har feber, 39,4 målt rett etter hun fikk febernedsettende. Hun er slapp, søvnig og vil bare ligge på sofaen eller fanget. Vi var til lege i dag å tok hals og blodprøve men alt var fint.crp (tror jeg) på 29. Formen begynte å bli hanglende i går formiddag... Er snørrete, har verkende øyne (mulig øyekatar, har fått øyedråper). Hun gir ikke tegn på at noe annet er vondt annet enn at hun blir veldig sutrete og finner ikke roen før vi gir henne febernedsettende. Akkurat som om hun skulle ha hodevondt. Hun vil ikke spise mat, så vi har gitt henne boller og yoghurt for å få ned noe. Føler hun drikker ok, vann og juice/vann blanding, men det kommer lite tiss i bleien i forhold til vanlig... Når tar man kontakt med lege igjen og hva er lurte å gjøre? Hun er 15 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 hei. vil hun ikke spise/drikke når paracet`n har begynt å virke heller? er du veldig bekymret syns jeg du skal gå til legen igjen, om ikke for annet enn å roe deg ned litt. men barn tåler mye feber, og det er vanlig at de får høy feber. god bedring til den lile:-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Feber er vel et tegn på at kroppen jobber med noe!? Så lenge hun drikker og det kommer noe i bleia, hadde jeg nok sett det an imorgen. Kontaktet legen før helga hvis hun ikke blir bedre. Men som jeg alltid syns er greit selv, ring ned til legekontoret og hør hva de sier. Om de vil ha henne inn.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Man skal kontakte lege hvis barnet har hatt feber i fire dager, men skal ikke vente fire dager hvis barnet er veldig slapt og viser tydlig at noe er vondt. Mat klarer de seg fint uten, men ring lege hvis det blir mange tørre bleier slik at ikke barnet blir dehydrert. Ved feber skal man også kle av ungen litt mer enn vanlig og la ungen sove i kjølige rom. God bedring til barnet ditt!
Topp 10. Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2009 Tusen takk for svar! Føler ikke hun blir noe bedre, drikker lite egentlig, 2 super i timen kanskje enda mindre. Vil bare sove, virker veldig slapp og litt bort... Synes det er så vanskelig å vite... For hun er en solstråle som smiler og danser dagen lang, men hun er nå bare helt slapp! Hva burde vi se etter? Med tanke på å oppsøke lege?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå