collagirl Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Når kvelden kommer, koker jeg opp vann og heller det på flasker til dagen etter. Jeg er av de som fyller opp med varmt vann fra termos. Til nå har jeg bare latt det kokte vanne stå på kjøkkenbenken eller lagt de klart i stellevesken sånn at den er klar til neste morgen. Er dette riv ruskende galt og hva er evt konsekvensene av å ikke ha vannet i kjøleskapet??
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Godt spørsmål - det vet jeg faktisk ikke. På flaskeposten.org står det bare "Kokt vann kan oppbevares i kjøleskap i 24 timer". Ingenting om det faktisk MÅ stå i kjøleskapet.
Frøken Freken Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Hvis vannet står i en lukket beholder tror jeg nok det kan stå på benken. Jeg har hatt vannet i kjøleskapet fordi jeg har en stor termos men ikke like stor beholder til kaldt vann - når vannet står i kjøleskapet er det kaldere enn det ville vært på benken, man trenger ikke å bruke så mye for å få rett temp og vannet holder seg lenger:) See?
HegeAE Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Bruker ein å koke opp vatn som står i kjøleskapet som ein bruker å blande ut mme med? Eller er det kun som vatn som tørstedrikke?
Marengs Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 En koker opp det kalde vannet som en bruker til å blande ut MME med, ja. Jeg gjør det slik: På kvelden: -Vasker flasker og tuter i zalo-vann. -Steriliserer dem i mikro i en mikrosterilisator fra Avent. Har da rene flasker til neste dag. På morgenen: -Koker opp vann i en kasserolle. -Fyller opp en termos med kokende vann. Settes på kjøkkenbenken. -Fyller kokt vann på 6 flasker. Settes oppi kjøkkenskapet med lokk på. (Evt i kjøleskap.) -Heller 5 skjeer NAN i hvert rom i dispenseren fra Avent. Lillebror drikker opptil 150 ml pr måltid. Når lillebror er sulten, tar jeg en flaske med kaldt kokt vann fra skapet, fyller på kokt varmt vann fra termosen opptil 150 ml, heller pulveret fra et rom i dispenseren oppi flaska. Maten er klar! Lettvint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå