Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 har en sønn på snart 7 år, begynnte i 1 kl. i fjor, det er en dutt i 4 kl som er en sikklig drittsekk, han slår,spytter, tok sikklig kvælertak og sparkka sønnen min i ryggen før jul. Han blir sett på som en siklig slem og en rampete unge, han er dette har sett dette selv. Problemet mitt er at min sønn hermer etter han med å snakke sikklig stygge ord, han spytter ikke å slikt(som jeg er ganske sikker på) han er egentlig veldig usikker og skjenert gutt, men han ser liksom opp til denne " per" da liksom. jeg vil ikke at min sønn skal bli slik, han testa oss sikklig igjen i kveld, å han ser ikke og hører ikke når vi blir forbanna rett å slett, har så dårlig samvitighet samtidig som jeg er redd han prater slik på skolen. hvor er den søte lille gutten min som bestandig smilte og var glad??? noen som har gode råd til meg please????
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 om denne "per" var slem med din sønn før, så spør sønnen din om han virkelig vil være slik med andre barn som "per" var mot han..... spill litt på smavittigheten hans. ikke for mye, skal jo ikke "knekke" han, men bare sånn at han ser at han skal snakke pent og være snill så ikke andre blir lei seg...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 ja jeg sa det i kveld , om han ville bli slik som "per" uten venner, men da smiler han å sier ja. men han tester nok litt vår reaksjon på hvor grensen går, men han kommer til å havne på stolen hver gang fremover med den praten slik at han skjønner at det blir kosekvenser for han. men det var lurt å spille litt på den samvittigeheten hans, han er veldig glad i kameratene sine så takk for at du svarte
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 jeg får håpe det hjelper da... min sønn er bare 5.5 år gammel, men jeg har jo prøvd å tenke på hvordan jeg skal håndtere situasjinen om han enten blir en mobber eller blir mobbet selv. veit faktisk ikke hva som er værst. blir han mobbet skal jeg gå til bunns i det! men blir han en mobber skal jeg love deg at det skal det fort bli slutt på... men jeg veit at det er lett å "planlegge" slikt før man kommer dit. forhåpentligvis blir han ingen av delene. vi snakker ofte om følelser, og han har foreløbig veldig obs på andres følelser.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 han er veldig glad i broren sin å passer godt på han å ser når han er lei seg og passer godt på at det han får får lillebror også. han er så usikker på seg selv det er dette jeg er redd for, men han er veldig flink på skolen osv lærene er veldig fornøyd osv, folk som har han hjemme på besøk synes han er så høflig osv. han ha laga seg en annen uvanne han plukker seg med ting han finner her og der også. mamma sier dette er vanlig at de er for å teste grenser osv, dette gjorde me også men me er jo oppgående og gode borgerer ikke stjeling osv nå. håper dette er bare en fase som går over nå snart. han er jo så god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå