Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 jeg blir egentlig litt sint når jeg leser uttallige innlegg her inne om "feil" kjønn. ihvertall når jeg tenker på hvor raske noen damer her inne er til å kritisere de som har barna i bhg, eller ikke i bhg, og all mulig annen shit. ta dere sammen, det er et privilegie å få barn... hvis det viktigst er kjønnet på barnet så håper jeg dere ikke får fler sjanser på barn.. faen as...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Selvfølgelig er ikke kjønnet det viktigste, og hadde du lest hele trådene du sikter til, hadde du kanskje skjønt det. Det handler om at du er innstilt på noe, og bygger opp tankene om babyen rundt det, og så viser det seg at den lille jenta eller gutten ikke finnes, fordi det er et helt annet kjønn som er inni magen. Det er lov å få verden i hodet for en liten stund, for tro meg - det går over. Og gjør det ikke det, er det noe skikkelig galt, og man trenger profesjonell hjelp. Men tillat folk å bruke noen dager for å bli kjent med babyen sin på nytt, for det er faktisk det det er snakk om. De "mister" den babyen de trodde de hadde i magen, fordi vi i vårt samfunn er såpass fiksert på kjønn at viser det seg å være motsatt kjønn, må vi bygge opp mange av forestillingene på nytt. Men når det er sagt, så begynner man å gå bort fra "så lenge barnet er friskt"-holdningen som du snakker om. Dette fordi mange foreldre får barn som ikke er friske, og det er ikke politisk korrekt å sette dette som målestokk. Det som er vanlig nå er "så lenge barnet blir lykkelig" eller noe i den duren.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Men jeg skjønner heller ikke hvorfor folk blir så sinte for at noen ønsker seg et spesiellt kjønn. Virker på meg som om at du tror dette er en nymotens greie av bortkjemte mennesker som ikke vet å være taknemmelig for diverse- Men, I got news for you: denne type "problemstilling" har eksistert siden tidenes morgen, i alle land og i alle kulturer.. jeg tror, at i denne kanten av verden, så blir folk glade når barnet er født om det er friskt, fordi det er friskt- og kjønn blir glemt i full fart. Men den dag idag, er det stor kjønnsdiskriminering blandt babyer i mange kanter av verden- jentebabyer er generellt "mindre verdt" enn guttebabyer på verdensbasis, og alle skjønner jo at dette er ikke min mening, men jeg bare skriver det som en påminnng om at slik er holdningene mange steder desverre.. Og i visse deler av verden får dette faktisk alvorlige konsekvenser for de babyene det gjelder, noen blir t.o.m drept fordi de er "feil" kjønn og sett i det perspektivet, synes jeg su skal slappe litt av og la vær å hisse deg så veldig om noen så uskyldig som det er i denne sammenhengen du tenker på, ønsker seg et bestemt kjønn (for her er det ikke snakk om å vannskøtsle noen baby om den er "feil" kjønn)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 jeg har en "så lenge jeg får et barn" holdning.. Uansett om det er gutt eller jente, svart eller hvit, gul eller rød, med eller uten downs.. Vi vil bare ha et barn vi...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Jeg synes det er slitsomt med folk som ikke kan lese ordentlig.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Helt enig ! det er vel pokker det samme hvilket kjønn man får!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 jeg har full forståelse for at man er innstilt på en ting og må omstille seg. det jeg tenker på er mange som uttrykker at de ikke ønsker det ene eller andre kjønnet. det er ikke lenge siden det stod i vg at norske damer drar til sverige og tar jente-abort... så man må faktisk ikke lenger enn til naboen for å oppleve den holdningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå