Gå til innhold

"redd for å levere ny sykemeling"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er så dumt å komme med ny sykemelding!

har vert sykemeldt 50% en god stund nå, men merker at det holder.. Må ofte kvile etter jobb, selv om jeg bare går halve dager nå! + jeg begynner å kjenne det i ryggen.

føler det er litt " flaut " både å ringe til legen å forlenge sykemeldingen min IGJEN, og ikke minst levere den på jobb...

Jeg er 20 +1 på vei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forstår deg kjempegodt! krøp til korset selv idag og leverte sykemelding til jobben... lite høy i hatten, men ble tatt kjempegodt i mot! (har dårlig erfaring fra tidligere arb.giver ang sykemelding, bare sure miner osv) så det var utrolig godt.... så nå er det gjort.. sykemeldt til 07.juni, 100%. når jeg ble spurt om jeg tror jeg kommer tilbake i jobb før permisjonen måtte jeg jo bare si det som det var, at jeg vet ikke... men tror nok de regner med at jeg ikke gjør det. er nå 23 uker og når sykemeldingen går ut er jeg 28 uker. sliter med rygg+bekkenet, får ikke sove pga det, vondt gjøre de mest vanlige ting som å gå inn i dusjen (i badekaret) og ta oppvasken osv... fx bytte bleie på min sønn er et helvete...

menmen, slik er det jo bare, kjipt:( er ikke den som sykemelder seg lett... men måtte krype til korset. legen ville sykemelde meg før, men da sa jeg nei...

Skrevet

Hei:-)

Føler det på akkurat det samme som deg...vært 20% siden ca uke 15, er 20 uker i morgen. Nå merker jeg at det ikke er lenge igjen før jeg trenger en dag til pga vondt i ryggen og ned i rompa( isjas???) Jobber på en 0-3 års avd, og det er masse bæring og bøying hele tiden, og selvom de andre sier jeg ikke bør ta løfta osv så blir det ikke sånn i hverdagen.....nå er det konstant vondt og det verker dag og natt.

Føler egentlig at jeg har "lov" til å trappe ned en dag til, men føler det som at jeg gir opp for lett.. Fader, man skal vel ha det allright i svangerskapet og da..egentlig bør vi ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt da;-)

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt! Jeg er 50% sykemeldt jeg også nå og har vært det i 3 uker (er 27 uker på vei og har 3 små barn fra før), men siste uken har jeg merket at jeg egentlig ikke orker det lille jeg har en gang på jobb. Må sitte/ligge strak ut de dagene jeg har fri fra jobb for å orke jobb dagen etterpå. De dagene jeg ikke jobber orker jeg faktisk å leke litt med ungene, de dagene jeg har vært på jobb er jeg bare utmattet :-(

Jeg jobber som lærer og elevne, skjønne små fjortiss-elevene mine, har faktisk sagt til meg at de savner meg i de fagene jeg har sagt fra meg og håper jeg ikke forsvinner helt før sommeren. Hjelper jo ikke akkurat på samvittigheten det! Nå går sykemedlingen ut neste uke og jeg har veldig lyst til å høre om muligheten fro 100%. På mandag måtte jeg gå hjem fra jobb fordi jeg var så dårlig, i dag var det så vidt jeg holdt ut. Sliter med voldsom trykkende pannehodepine og høy hvilepuls som gir svimmelhet og uvelhet. Likevel vet jeg ikke om jeg "tør". Ekkelt å be om, og ende mer ekkelt å sette skolen i en vaskelig posisjon fordi ejg vet de vil slite med å finne vikarer, og vil ikke svikte elevene mine osv, men samtidig må jeg jo tenke på både den i magen og de andre barna mine først og framst.

Uff, er ikke lett dette! Du er i hvertfall ikke den eneste som gruer deg!

Skrevet

syns du skal ta vare på deg selv jeg :)

Skrevet

føler med dere alle sammen .

jeg er 50prosent sykemelt nå og er bare 21+2 dager.

sliter veldig på jobb med ryggen,er masse ståing på jobben min og det hjelper ikke for ryggen.

har fått en kratig førkjølelse også. men jeg jobber bare halve dager men alle dager hele uken.er veldig sliten når jeg kommer hjem.

men synes det er for tidelig og sykemelde meg 100prosent nå.

for dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiveren min.

hva synes dere jeg skal gjøre.....dette er det første svangerskapet mitt.

hilsen

Skrevet

Tenker akkurat det samme.. er 40% sykemeldt av 80% stilling pga bekken og rygg. Legen ville jeg skulle ha kortere dager, men sjefen min ville ikke gå med på dette. Så ble jobb mandag, onsdag, fredag, 6 timer om dagen. Hele vitsen med sykemeldingen var jo at jeg skulle få slippe å være på jobb hele dagen. Så skal forsøke å få 100%.. selv om jeg kun er 21 uker på vei når jeg skal fornye sykemeldingen.

Skrevet

for et par uker siden ble jeg 100% sykemeldt av legen min i 2 uker, for så å begynne i 50%...jeg grudde meg vanvittig til å levere sykemeldingen, selv om jeg har verdens mest forståelsesfulle sjef...og begynte å storgråte!!! hormoner, dårlig samvittighet og samtidig lettelse for å få beskjed av legen om å trappe ned samlet seg opp;-)

slipper heldigvis å grue meg for å levere neste, siden legen sa klart fra at han ikke ønsker at jeg jobber fullt mer i svangerskapet, så da vet sjefen framtidsutsiktene;-)

Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sykemeldes. Du har jo tross alt fått den av en lege og de vet jo ofte hva de driver med.....

Har selv jobba bare 50% de siste to månedene og jeg er bare 16 uker avgårde... Og min sykemelding er ene og alene pga trøtthet, er i kjempeform ellers. MEN fungerer ikke som en zombie på jobb og skal også fungere ETTER jobb...

Skrevet

Er også 50% sykemeldt pga mye vonde kynnere. Jeg jober som ass butikksjef i en daglivare butikk og der er det som regel ganske høyt tempo. Jeg kjenner jeg er fryktlig sliten hele tiden og det er ubehagleig å jobbe. Ryggen begynner også å krangle nå.

Jeg grudde meg også voldsomt for denne sykemeldingen, men jeg har en god lege som forstår og jeg kommer nok til å få videre når jeg skal til vurdering av sykemelding 28.05. Sjefen min er så som så, men jeg må rett og slett bare drite i henne. Hun er et monster og kommer nok allti til å være det uansett. Jeg har en sønn som jeg også vil være mor for. Så jeg syns ikke vi skal være flaue og redde for denne sykemeldingen jeg.

For å si det sånn, så blir vi ikke sykemeldt uten grunn. Og vi har lov å være egoistiske. Og vi må få lov å ta vare på hjem, mann og barn :) Og vi skal tross alt ha energi igjen til fødsel og tiden etterpå.

Jeg er 24+3, begynte med vonde kynnere allerede i uke 15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...