Gå til innhold

uff, har så dårlig samvittighet...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

har valgt å være hjemme litt lengre, så gutten min skal ikke starte i barnehage før han er 20 mnd. men nå har jeg så dårlig samvittighet for at han ikke får være i bhg å leke med andre barn.hva tror dere?er det greit at jeg fortsetter å ha han hjemme?vi koser oss mye hjemme, og han møter jo av og til barn på ettermiddagen og i helgene.uff, er så redd han skal ta "skade"av å være så lite med andre barn.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror barn har det best i bhg sammen med andre barn.

Skrevet

Du er heldig som har mulighet til det! KOS deg den stunda du kan.. plutselig er den travle hverdagen her og du vil lengte tilbake til denne koselige stunda =)

Skrevet

Jeg tror at barn har det best når foreldrene har det bra, så om du trives hjemme med ham, så synes jeg du skal nyte dette. Han har det sikkert fint og han er jo liten enda. Jeg er en av dem som mener at barnehage ikke er noe problem selv for de minste (ca 1 år og oppover) så lenge man ikke overdriver lengden de er der pr dag, men også at det ikke er et "must" før de blir større. Slik samfunnet er i dag mener jeg at barn på 4-5 år _bør_ gå i barnehagen i hvertfall 2-3 dager i uken til redusert tid, men hva men velger til en 1-2-3 åring synes jeg er opp til hva den enkelte familie trives med og får til å gå opp :-)

Skrevet

Vet du at du skal ikke trenge å ha dårlig samvittighet for å være mer sammen ditt eget barn!!! Herregud er bare her i Norge folk tror at ungen har best av å være borte fra mamman sin fra 1 års alder!! KOOOOS deg hjemme.. er selv hjemmeværende, finn andre i samme situasjon, dra på turer, finn på ting.. fra de starter i bhg til de slutter på skolen i ca 18 års alderen vil fulle dager kun tilbringes i helger å ferier.. om du er hjemme et ekstra halv år så må du ikke ha dprlig samvittighet altså! :) er nok heller de som setter unga sine i bhg fra før 1 som gar dårlig samvittighet.. de skal gå i bhg til de er 6 år gamle.. om h*n starter når han er 1 eller 2 spiller ingen trille!

" barn har det best i bhg sammen andre barn" barn har det best sammen mammaen sin når de er så små :D Jeg koser meg og nyter hver eneste sekund.. hun starter jo til høsten og da er hun 18 mnd.. syns det er tidlig også men da MÅ jeg nesten fordi jeg skal starte studier.. hun skal hvertfall slippe 10 timers dag og kun se en trøtt mamma om morran og en sliten en om kvelden.. for sånn er det og blir det.. er vitne til det hver eneste dag,.. små stressa mødre i butikken som kjefter og smeller på ungene sine fordi hun selv er sliten og overarbeidet.. høres kanskje krass ut nå men om du har ungen din hjemme litt til så KOS deg og NYT det!

Skrevet

ingenting å ha dårlig samvittighet over! min mor gjorde det samme med min yngste søster. hadde henne hjemme til hun var 2 år. hun er etteråpklatt så de 2 første årene var hun ikke med andre barn i det hele tatt. når hun så barn på gaten ble hun skikkelig overrasket og syns det var kjemperart. hehe... det var uvant med barnehage for henne i begynnelsen men hun var aldri den sjenerte eller en som holdt seg utenfor. hun var en av "gjengen" med en gang. og MYE smartere! hun lærte alle bokstavene i alfabetet før hun var 2, kunne lese da hun var 2,5 og skrive når hun var 3. nå har hun nettop blitt 6 år, er fantastisk flink på fiolin (fiolinlæreren ringte og sa hun ville sette henne sammen med de som har gått et år lenger for hun tar de igjen) hun er den smarteste jenta jeg har hørt om i hvert fall. og det er sikkert fordi min mor satt hjemme med henne og lærte henne nye ting hver dag, noe de ikke gjør i barnehagen fordi det er veldig få faglærte barnehagepedagoger for tiden. barnehagene er fulle av ungdommer uten noen form for utdannelse. ungen din får ikke den beste oppdragelsen i barnehage for å si det sånn..

Skrevet

Totalt uenig med deg. Jeg tror barna har det best sammen med mamma eller pappa helt fra til de kan si i fra om ting, og at de skjønner hvor de faktisk er! Datter`n min er nå 2 år og har enda ikke begynt i barnehagen. Vi storkoser oss hjemme. Kanskje hun begynner når hun nærmer seg 3 år, vi får se. Hun får sosial omgang med andre barn fordet om hun ikke er i b.hagen. Så syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i hvertfall, koooos deg med barnet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...