Gå til innhold

Sykemelding - utover 6 uker - NAV.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i litt over 6 uker.

Sliter psykisk, det er en tilbakevendende lidelse, så ikke noe uventet.

 

Nå har jeg fått brev fra nav om oppfølgingsamtale med arbeidsgiver. Må visstnok gjøres innen uke 8 eller 12 eller noe.

 

Sist jeg var sykemeldt i en lengre periode skrev legen min under på en slik erklæring så jeg slapp unna alt dette. Men det er en stund siden nå da.

 

Hvordan er reglene nå?

Kan man bli "fritatt" fra disse møtene med arbeidsgiver og nav?

 

Jeg regner nemlig med å bli sykemeldt i en lengre periode nå også, vaffal 2-3 mnd til, siden jeg er under behandling osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oisann, jeg er sm på 3.mnd nå og har ikke hørt noe om dette?

 

Kan det være siden jeg var sm for behandling første mnd?

Eller at arb.giver betaler meg og får igjen fra NAV etterpå?

 

Gjør det noe om du tar denne samtalen med jobben da?

Sist jeg tok den gjekk det mest på "okey, det kan ikke tilrettelegges for deg her nå. Dumt, men ok" fra arb.giver.

Skrevet

Aner ikke om det er noe du kan komme unna - men du kan jo høre med legen din? Jeg er selv sm på 3 mnd nå og har hatt tlf-kontakt med sjefen min jevnlig, så hun skrev en oppfølging på grunnlag av disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...