Gå til innhold

Noen med barn som har kontaktallergi for melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på 1-års kontroll med lillemann i dag og tok opp at han får utslett rundt munnen når han spiser yogert, grøt el med melk. Han har stor mulighet for å få cøliaki siden han har to søstre med det så jeg følger med hele tiden på ev. reaksjon.. Han har i det siste også begynt å våkne og være urolig på natten og har 3 ganger så ofte avføring enn tidligere..

Legen mente på at han hvertfall hadde kontaktallergi for melk, men jeg glemte å spørre om det da betyr at han ikke skal ha noe melk? Jeg mener- er det skadelig for han annet enn det utslettet han får?

Jeg skal til fastlegen og ta blodprøver og videre utredning, men hva burde jeg gjøre frem til det tro?? Var så mye å ta opp med hs i dag at jeg glemte å spørre om det.. Han er jo 1 år nå så egentlig kunne vi kanskje begynt med vanlig melk.

Noen som kan hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Min datter har melke allergi og går på melkefri diett. - Om hun kommer i kontakt med melkeprodukter får hun masse røde prikker rundt munnen...

Skrevet

Glemte og si at jeg også hadde en misstanke til gluten først, hun hadde masse diare og gikk ned i vekt , når vi kuttet ut alt av melkeprodukter ble hun bra iløpet av et par uker.

Skrevet

Hvor gammel var hun da dere oppdaget det? Hadde hun mye vondt i magen eller "bare" disse røde prikkene?

Skrevet

Hun var 10 mndr da vi startet med melkefri kost , er nå 1 år.

Hun hadde mye luft og var urolig , hadde 7-8 avføringer i døgnet stort sett diare lignende. Prikkene kom vel rundt 9 mndr , jeg ammet til hun var 8 mndr. Nå har hun 1-2 avføringer i døgnet og lite luft.

Vi har IKKE tatt allergi prøver , legen mente det var unødvendig da hun hadde så stor bedring av melkefri kost. Ofte slår heller ikke disse prøvene ut på så små barn , hun har en storebror som også har melkeallergi , på ham slo ikke prøvene ut på melkeallergi før han var 14 år.

Vi har mye melkeallergi i familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...