Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Skal ha koldtbord,og har spurt 2stk om de kan være der og hjelpe til å sette frem maten,rydde bort,sette frem kaker etc. Hvor mye betaler man? E hadde tenkt å gi 1500kr hver for hele dagen,altså fra kl 2-3 til seint på kveld.. hva syns dere?
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har ikke tenkt å betale noe som helst, er det vanlig blant kjentfolk? Jeg skal ha 10 stk, venninner av mamma og litt mer perifere slektninger av meg. De som vil får være med på kaffen og festen. Har tenkt å kjøpe en vinflaske e.l., men ingen betaling nei. Jeg ville heller aldri tatt betalt for å hjelpe til i et bryllup, anser dette som en tjeneste.
JuniAnkerHansen Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Jeg tenker at et sted mellom 1000 og 1500 kr pr. stk er ok betaling, det kommer jo an på hvor mange timer det blir også. Hvis det er fra 14-tiden på dagen til kanskje 2-tida på natten blir det jo 12 timer, det er ganske lenge så da ville jeg nok gitt 1500 pr. pers. Jeg husker jeg ble spurt om å servere i et bryllup, til en perifer slekting av min samboer, jeg jobbet i ca. 10 timer, og fikk kun en flaske vin som takk etter at kvelden var slutt! Da må jeg si at jeg ble ganske paff.... Men men, det er jo forskjellig hvordan man ser på det, noen gjør det kanskje som en tjeneste.
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Det blir ikke snakk om 12 timer for vår del da. Middagen begynner kl 16, så de fleste servitørene kan kanskje komme omkring kl 15? Og så serveres kaffen kl 20, og da får servitørene være med og spise kake og drikke likør. Og så rydder de inn igjen etter kaffen, og så blir de med på dansen. Hvis det virkelig er vanlig å gi så raus betaling, må jeg virkelig revurdere budsjettet vårt! Har IKKE penger til å bruke 10-15 000 på servitør-lønn!
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 For å si det sånn, så er det mye mere vanlig å betale enn å ikke betale.. om dere ikke har råd til å betale personalet,så får dere heller halvere serveringshjelpen:) De som skal "server" i våres bryllup, skal være med på bryllupet oxo,akkurat som hos deg.. Ja, vi har kommet frem til at vi gir 1500,- hver for hele dagen,fra kl 2-3 til ca 2 på natta:) HI
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Har noen venner som skal servere til middagen (3-4 timer), og være med på kake og fest etterpå. Disse får da kake og fest, og kanskje en flaske vin eller noe. Dette er venner som også ønsker å stille opp for oss, og ikke ser på det som en jobb. Andre skal være der fra tidlig ettermiddag til etter nattmaten. Disse er fjernere venner og kollegaer. Tenker meg at de får betalt ca 500 kroner, og kanskje en flaske vin eller en blomst. Jeg tror neppe de tar jobben pga pengene, men for å stille opp for oss Vi stiller opp tilbake, så den er grei. Hadde vi leid inn fremmede mennesker ville jeg gitt minimum 1000 per pers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå