Elviraen Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 HAHAH dette er sikkert amøbespørsmål of the year, men når vannet går hva "puster" baby da?? Er det jenn vann nok til å "puste"? eller kommer det inn luft!? eller holder de pusten? nei jeg skjønner det ikke er det siste, men går ikke alt vannet da eller??det går jo noen ganger fler døgn fra vannet går til ungen kan puste i frisk luft.... ti poeng til den som vet!! HAH
Fireblade Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Synes det var et godt spørsmål jeg:) Bebeisen begynner ikke å puste før den er kommet ut i luft, det kommer ikke luft inn selv om vannet går. Så lenge babyen ligger i magen din vil du hele tiden produsere nytt fostervann så selv om ikke det kommer opp i noen mengder blir det ikke helt tørt der inne. Babyen øver på å puste i mors mage og vil dermed puste inn vann, men all oksygen tilførsel skjer gjennom navlesnoren selv etter at vannet er gått:) Så etter vannet er gått vil jeg tro at babyen fortsatt vil øve på å puste uten at det kommer noen mengder med vann i lungene, blir vel å øve i vakum kan jeg tenke meg uten at jeg kan si at jeg vet det:) Vi skulle hatt en dr. med et eller annet som forsker på sånt til å svare på det tror jeg:)
Månefeen ♥ Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Regner med at den får oksygen på samme måte som alltid, navlestrengen
SkumGummi Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Når vannet går tømmes ikke hele livmoren for fostervann, kun noe. Så babyen har vann der helt til den er ute. Siste "rest" av fostervannet kommer ut sammen med babyen under fødselen når hele kroppen er ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå