Gå til innhold

Hvis det var helt fritt valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du valgt keisersnitt eller vanlig fødsel da? Og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Keisersnitt grunnet herpet underliv etter forrige fødsel, men kunne innerst inne kunnet tenkt meg å føde vaginalt igjen, men tør ikke.

Skrevet

Vanlig fødsel.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Vaginal fødsel.

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Vaginal fødsel. Har ikke lyst til at noen skal kutte i meg hvis det ikke er nødvendig (og såklart forstår jeg at andre har andre ønsker enn meg)

Skrevet

Vanlig fødsel.

Fordi det er mest naturlig

Letter å komme igang med amming

Raskere på bena

En opplevelsen jeg ikke ville vært foruten (om jeg kunne velge)

Bedre for barnet

Har kun hatt keiersnitt, håper inderlig på naturlig fødsel denne gangen.

Skrevet

vanlig fødsel, fordi jeg hadde så grei førstegangsfødsel...

Skrevet

Vaginal fødsel. Fordi det er det kroppen er laget til - det som er mest naturlig. Også hadde jeg følt meg litt snytt for fødselsopplevelsen hvis jeg skulle ha tatt keisersnitt.

Skrevet

Legger meg ikke under kniven om jeg ikke må!

Skrevet

Helt klart keisersnitt. Har hatt to, og kunne ikke tenke meg å risikere underlivet, eller få en fastklemt hjerneskadet baby.

Skrevet

Vaginal fødsel, for å overvinne redselen etter forrige fødsel

Skrevet

Vanlig fødsel. Fordi jeg nødig vil utsette meg for en operasjon, og fordi det er bedre for barnet (dersom fødselsforløpet er normalt selvsagt).

Skrevet

vaginal. Har hatt et KS bak meg, og legger meg ALDRI under kniven igjen med mindre jeg virkelig MÅ. Beste for barnet og beste for mor med mindre det ligger noe medisinsk bak som gjør vaginal fødsel farlig.

Skrevet

Dilemma for meg. Har fødselsangst, så ikke lett å svare på. Ser både fordeler og ulemper med begge deler. Ingen skal komme å fortelle meg at det er kun er fordeler å føde vaginalt sammenlignet med keisersnitt.

Det kan oppstå komplikasjoner på begge typer forløsninger, komplikasjonene er bare forskjellige. Og de fleste barna er friske, uansett hvilken vei de måtte komme ut.

Nå har jeg verken født eller tatt keisersnitt, så jeg vet faktisk ikke hva jeg vil. Er akkurat i et slikt dilemma nå. Vil helst være tøff nok til å føde vaginalt, men blir kokko og stresset i hodet bare på tanken.

Skrevet

Vaginal fødsel. Håper at jeg ikke må ha KS!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...