Gjest Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg tar Møllers Dobbel, men det er jo litt A vitaminer i den, er det greit? Tok også folat de tre første månedene. Hva tar dere?
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Tar Eskimo 3 hver dag, ellers c-vitaminer og vitaminbjørner dersom jeg husker det ;-)
Tyren78-09+12 Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Tok folat 3 først mnd..ellers ikke tatt noe. Tok møllers total før jeg ble gravid..men så var det så mye medisiner osv i forbindelse med IVF at jeg ikke orka å ta enda mere..var ikke helt i form på den tida. Så satser på at jeg spiser såpass variert at jeg får i meg nok vitaminer gjennom maten. Prøver å spise mye frukt og drikker mye juice.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Jeg tar en multivitamintablett nesten hver dag, og triomar omega 3 og 1 C -vitamin! Tok i tillegg folat dei første 3 mnd!
~ spiren ~ Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Nycoplus sine multivitaminer- 11 vitaminer og 8 mineraler. Ser andre her tar mer i tillegg? Hva bør jeg ta i tilegg til multivitaminene?
Trinemp Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Jeg tar GRAVID fra lifeline, det er et komplett kosttilskudd for gravide
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Tok folat de tre første mnd. Nå tar jeg en skje med tran hver morgen.
tirilsen Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Jeg tar ingenting, men spiser mye frukt, fisk og litt kjøtt, prøver å få i meg variert ksthold, da skal man ikke trenge vitamintilskudd. Ellers elsker jeg brunost, så får i meg jern fra den. Er i toppform og godt over halvveis nå )
♣ Christiane ♣ Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 Reseptbelagte B-vitaminer (Triobe som inneholder b12 +folat) Spektro multivitamin Omega 3-6-9 Kalsium/magnesuim tabletter da jeg ikke drikker melk.
Fillekatta Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 Tar AMMENDE fra Lifeline. Stod at det kunne brukes fra 2. trimester. Er omtrent det samme som GRAVID, men uten folat. Tar folat utenom (hadde kjøpt det fra før).
*toppris* Skrevet 7. mai 2009 #13 Skrevet 7. mai 2009 Tar multivitaminer med omega 3, er også folat i de:)
snuffe Skrevet 7. mai 2009 #14 Skrevet 7. mai 2009 Folat 200 mikrogram, omega-3 og kalsium. Får noen vitaminer på kjøpet, tror det er K, D og E eller noe, men de var det ut fra kostholdet mitt ikke så farlig med sa ernæringsfysiologen.
snuffe Skrevet 7. mai 2009 #15 Skrevet 7. mai 2009 Trodde det var slutt på at de tilsatte jern i brunosten?
emla Skrevet 7. mai 2009 #16 Skrevet 7. mai 2009 Er blitt anbefalt å begynne med litt jern av jordmor, samt at noe med magnesium (multivitaminer) kan hjelpe på krampene jeg er plaget med i leggene om nettene. Jeg bruker kun det jordmor anbefaler da jeg er litt redd for å få for mye vitaminer ( ja det går faktisk an) Har ikke brukt folat da dette svangerskapet ikke var planlagt og jeg var langt på vei da det ble oppdaget, da begynte det vel å bli for sent med folat.
AngryBird Skrevet 7. mai 2009 #18 Skrevet 7. mai 2009 Tar ingenting ekstra. Spiser generelt sunt og variert så ser ingen vits i å kjøre på med noe ekstra om jeg ikke får beskjed om det fra lege eller jordmor Spørte på apoteket, men hun mente at jeg ville klare meg helt fint uten..
JenteOgGutterMamma! Skrevet 7. mai 2009 #19 Skrevet 7. mai 2009 Hei! :-) Vil bare fortelle at det er flere år siden dei sluttet å tilsette jern i brunosten! Unntaket er vel kanskje Litago prim, tror et slag der er tilsatt jern!
Trejenter? Skrevet 7. mai 2009 #21 Skrevet 7. mai 2009 Tar en multivitamin med folat, eller en folat-tablett av og til en eller annen omega-3 kapsel iblandt, men spiser heller fisk/makrell i tomat (vanlig mat med omega-3) Var mer nøye 3 første månedene, hver dag med folat.
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #22 Skrevet 7. mai 2009 Omega 3, jern og vitaminbjørner hvis jeg husker det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå