Gå til innhold

Dere som har bunad, skal dere ha den på på 17 mai?


Føken siruppsnipp

Anbefalte innlegg

Jeg har beltestakk og VIL IKKE dra den på meg.

Jeg er 3 mnd. på vei 17 mai, og har ikke mage men er ofte oppblåst og klarer ikke trange klær. Så jeg bropper bunaden i år...hulk hulk, er så glad i den!

 

Nå aner jeg ikke hva jeg skal ha på meg!!!!! har litt trang økonomi i tillegg nå, så dette blir bra!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ikke på meg min jeg heller. Det er så høyt liv på den så den treffer midt på magen på det strammeste og det orker jeg ikke. Dessuten var jeg så dum at jeg sydde den inn for noen år siden så den har i grunn ikke passet siden jeg fikk barn sist... har som mål å klare det i 2010 (eller 2011, hvis ikke må jeg nok sy den ut igjen....nedtur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stå over bruken jeg og:-(. Blir altfor trang og da blir det bare ubehagelig.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmz det har jeg ikke tenkt på. Pokkern! Må prøve den i kveld da! Er høyt liv og heldigvis lett å flytte på noen knapper, så må vel få den på til tross for at jeg ser ut somjeg er 3mnd + allerede =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde min nå jeg:( fikk den akkurat på, men ble litt nedtur siden den var alt for stor i fjor:( men men, håper på å ikke gå opp så veldig mye mer slik at det ikke blir så mye å slite med etter fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper nok bunad i år, ja... Jeg har én som jeg fikk til konfirmasjonen som ble sydd til meg da som jeg har brukt siden. Den har vært litt for trang de siste årene og etter at lillegutt ble født i 2007 tok det en god stund før jeg kom inn i den igjen. Kommer inn i den, men den blir litt trang... Den bør legges litt ned og evt sys litt ut. Ellers har jeg arva en annen bunad for ikke lenge siden. Den passer fint i livet, men vesten må sys inn da min mormor, som brukte den, var en god del mer brystfager enn meg;) Men det får jeg ikke gjort før 17. mai, så må ha på meg noe annet. Litt trist, for jeg liker godt å gå i bunad, men orker ikke den trange og kan seriøst ikke gå i en som er for stor i vesten;) Kanskje neste 17. mai? Jula i år er nok utelukket ettersom termin er 18. desember (tipper den blir flyttet enda nærmere jul etter ul...), så da er det jo ikke sikkert babyen har kommet enda en gang! Savner å bruke bunad, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skal ha bunad på meg :) Måtte bare flytte noen knapper og litt på beltet så gikk det bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg min beltestakk (bø-stakk) i konfirmasjon forrige søndag. Skal ha KS denne uken. Dere som har slik bunad bør prøve den før dere bestemmer dere, det gikk forbausende greit. Så jo litt "bollete" ut, men veldig greit å slippe og kjøpe nye klær:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha budnad på meg. Hadde en periode hvor jeg la på meg og la dermed ut bunaden min, men nå har jeg gått ned igjen de kiloene men budnaden er ikke langt inn igjen så den passer nok i år:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...