Gå til innhold

7,5 mnd og plutselig rasende rett som det er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera vår er stort sett rolig, glad og fornøyd, men den siste tiden har hun vist en ny side ved seg selv - nemlig temperamentet! Hun roper mye om dagen, og hvis jeg legger henne ned på matta si, eller i lekegrinda begynner hun stort sett og vræle. Og slik har hun absolutt ikke vært tidligere. Hun slutter stort sett med denne skrikinga når jeg tar henne opp igjen. Så, for øyeblikket krever hun meg 100 % når hun ikke sover..men, men hun er jo så nydelig atte.

Noen med erfaringer her? Er dette typisk for alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal ikkje seie at eg veit noke om det (småen er berre 7mnd), men ut i frå det du skrive, så vil eg gjette på at det kan ha med den "sjølvstendigheits fasen" ungane ofte kjem i rundt 8mnd alder.

Her er eit utdrag frå det som står om babyar på 7mnd, på babyverden.no:

"Mange barn i denne alderen er redd for atskillelse. De gråter gjerne når mor eller far går - ofte også når de kommer tilbake. Atskillelse er en del av selvstendighetsprosessen og kan virke "skremmende" på barnet. Dersom barnet ditt reagerer slik, er det viktig at du prioriterer barnet i denne perioden: unngå lange og mange unødvendige atskillelser, som for eksempel ferier."

Så det er muleg det er det som er "problemet". I såfall vil det nok gradvis gå over vil eg tru. Sikkert andre som har vore i ein liknande situasjon, så dei kan dele erfaringar.

Håpar min småtass ikkje får det sånn, det høyrest travelt ut. Du får ha lykke til, håpar det går seg til snart!:)

Skrevet

Ja, jeg har sett for meg at det kunne være noe slikt. Men, jeg var bare ikke forberedt på at seperasjonsangsten skulle slå til for fullt når jeg legger henne i lekegrinda for å gå inn på kjøkkenet (fem meter ca) og lage grøt til henne for eksempel.

Det hørtes koselig ut med småtroll i fanget, mitt lille troll sover:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...