Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 20 mnd vil ikke ha hverken frukt eller grønnsaker.

Hvordan kan jeg få han til å spise dette? Han spiste bl.a. banan og gulrot når han var mindre, men siste halve året, nekter han helt. Vi voksne spiser grønnsaker til nesten hver middag, men han blir helt krakilsk hvis vi legger det på hans tallerken.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi ikke det problemet her, men hva med å kutte grønnsakene til morsome figurer? Kanskje det blir litt morsommere å spise da?

Skrevet

Hehe, ja det må jeg prøve ut.

Men hvordan kutter jeg blomkål og brokkoli til morsomme figurer?

Skrevet

haha, tenkte ikke så langt! Tenkte mer på gulrot i skiver med erter til øyne etc. Kanskje du kan kutte til blomkål slik at krøllet blir til hår og det flate til ansikt, med erter som øyne? Haha, kanskje jeg skal tenke litt før jeg snakker...

Skrevet

Da blander du grønnsaker i maten , gjemmer dem . Eller kan du dampe dem møre og mose dem med en stavmikser for så å blande det i maten. I feks : kjøttdeig, lasagne, gryterett, taco, pizza u name it.

Kutt opp grønnsaker og frukt ( i forskjellige anledninger) i passe biter og ha dipp til. Er spennede for de små å spise mat som man dipper.

Lykke til :=)

Skrevet

Prøv å lage middag der grønnsakene er skjulte, f eks spagetti bolognese (inneholder både tomater, gulrøtter, selleri, kan bytte ut kjøttet med litt moste bønner, evt ha i mais osv) D elsker dette! Brokkoli og blomkål spiser hun ikke, og det liker ikke eg heller da...men gryteretter, supper, wok, osv spiser hun. Vet ikke hvilke grønnsaker dere pleier å spise da, men det gjelder å variere å finne noe han liker;) Samme med frukt....

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Jeg spør småen på 20 mnd om hun vil ha godteri, og gir henne oppkuttet frukt/grønt. Hehe, da hiver hun innpå - det er jo godteri!

Ellers liker hun godt kalde og fuktige grønnsaker, kuttet i småbiter. F.eks minigulrøtter, agurkstrimler, selleristang i små biter, oppkuttet paprika...

Av frukt er det druer, banan, pære og iskald mango som er tingen.

Hun er glad i havregrøt, og da har jeg i litt frukt eller rosiner.

Til middag spiser hun faktisk grønnsakene først, og elsker erter, så der har jeg ingen tips utenom å mose det inn i maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...