Gå til innhold

Restless legs... jeg blir snart gal!

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Jeg har slitt med restless legs hele livet, men har aldri tatt det opp med lege eller noe, tenkt at det ikke var noe å gjøre med det. Men i svangerskapene har det blitt verre, og nå er det helt grusomt! Jeg pleier som regel bare å ha det på kvelden, men nå har det begynt å komme på dagen også. Og ikke nok med det - jeg har fått det i armene også... Jeg holder på å gå på veggene, og er sur, rastløs og sliten pga dette. Og medisinene man kan bruke mot det kan jo selvfølgelig ikke brukes når man er gravid...

Er det noen som har noen supre tips? Helst noe som funker med en gang? Pleier å gå barføtt på betongen på altanen, smøre føttene med peppermyntegele og dusje beina i iskaldt vann, men heller ikke det hjelper nå :-( Heldigvis bare 4 uker igjen til termin, håper det blir bedre da... og da SKAL jeg ha medisiner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problem. Har to tips: Spis magnesium, det hjelper.

Jeg synes også det hjalp å trene skikkelig, slik at musklene ble slitne.

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Takk, magnesium skal inntaes!

Trene får jeg ikke gjort stort av med 29 dager til termin og bekkenløsning, men begynner igjen etter fødsel da=)

Skrevet

Mat med høyt innhold av kalium kan også hjelpe, spesielt i kombinasjon med magnesium. Et eksempel er bananer. Jeg var skikkelig plaget de siste ukene før fødselen, og jeg heiv innpå med bananer, 2-3 om dagen, og ble mye bedre! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...