*ViMsA* Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 hvorfor får jeg det? Jeg har begynt å gå fort, og jogge så mye jeg klarer av min ca 5 km tur, men jeg får ganske fort hold. Jeg klarer å holde det sånn nogenlunde i sjakk ved å trappe ned farten når det begynner bli skikkelig vondt, så jeg kommer meg igjennom runden. Jeg er i utgangspuntet temmelig utrent... trener i perioder da jeg slanker meg, så går det et par år til neste runde. Denne gangen prøver jeg å begynne å trene som en livsstilsendring, men tiden får vise... Men hvorfor får jeg hold, og hva kan jeg gjøre for å prøve å unngå det?
2søtesmåh Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Det bør gå en stund etter siste måltid,- som for øvrig ikke bør være særlig tungt...Også ikke drikk veldig mye rett før...Spes ikke brus....Men fyll heller ikke opp med vann....Om man spiser hver 4.time så er det best om du venter et par timer (heter vel 1 t etter mat) faktsik, og heller bare ta en bit banan eller et LITE glass appelsinjuice om du er sulten, før turen... så kan du ta å spise igjen ETTER tur og dusj..Noe som faktisk er anbefalt mtp å restituere seg... Selv så trener jeg på kvelden, ca en time etter kveldsmat og jeg spiser ikke etterpå, da er det rett i seng..Noe som ikke er anbefalt netopp pga kroppens behov for mat etter trening, og at man kan få et "energikick" som gjør at man ikke er trett... Men på meg så funker dette utmerked..Jeg får trent med god samvittighet da ungene er i seng, jeg får sett det jeg vil på TV (har apparat foran TV) og jeg sovner som en stein etter ei god treningsøkt, nydusja og sliten ikke bare i sinn, men også i kropp Deilig..Man må nok finne ut det som passer for seg,- men å vente litt etter siste måltid og ikke drikk for mye rett før, det BØR du prøve om du plages med hold..Men dette vilogså "gå seg til" etterhvert som du blir bedre trent.. Lykke til:o)
*ViMsA* Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2009 takk! jeg trener etter jeg har fått ungene i seng, så forsvinner ut ca kl 20, og har da ikke spist siden middag i 17-17.30-tiden. "bælmer" heller ikke drikke før jeg går, men prøver å huske å drikke litt, men pleier glemme det:P Så tror ikke det er problemet... Hmmm... må nok være i virkelig dårlig form, for har i løpet av 3-4-5 turer i uka i 3 uker merket en stor formstigning selv om det fortsatt ikke er noe å skryte av Men blir veldig irritert av de holdene for føler jeg må holde igjen, der jeg gjerne ville presset på videre og hadde orket litt til! Men da får jeg vente i spenning på å komme i bedre form!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå