Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig lovet meg selv og aldri stille spørsmål om testing og "er-jeg-gravid" spørsmål her.. Men nå må jeg.. *Rødme* Egentlig burde jeg vite dette.. :P

Det står helt stilt for meg, og jeg husker ikke i det hele tatt.. :s

Hvor lenge før mensen kan man teste, evt etter eggløsning?

Kan en test være negativ om det er for tidlig, eller vil den vise positiv uansett hvor lite hcg man har i blodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14 dager etter el, eller samme dag som mensen. Før det vil svaret være usikkert. (du kan risikere å få negativ test selv om du er gravid)

Ja en test kan være negativ om det er for tidlig. Du må ha over en viss mengde hcg i blodet.

Skrevet

Ja en test kan være negativ om man tester for tidlig, vent med testinga til du skulle hatt mensen, du greier å vente de få dagene! Virker utrolig bortkasta på meg å teste i vildens sky med disse relativt dyre testene flere dager før man skulle hatt mensen. Men for all del det er sikkert flere her som kan fortelle deg at de har hatt positive tester flere dager før mensen.

Skrevet

Sånn ca 14 dager etter eggløsning kan man stort sett stole på det resultatet man får på testen.

En test kan bli negativ om den tas for tidlig. Det er forskjellig hvor mye hcg de slår ut på. Cb digital som er en ganske pålitelig test slår ut på 25 såvidt jeg husker. Den kan tas 4 dager før ventet mens, dvs ca 10 dager etter EL. En vanlig Cb kan tas 3 dager før mens. Jo tidligere de tas, jo mindre pålitelig har de. På forventet mensdag har de vel en pålitelighet på over 99% tror jeg de reklamerer med selv.

Skrevet

Takk.. :) Hadde helt glemt dette.. Da er det bare og smøre seg med tålmodighet og teste om noen dager.. :)

Skrevet

nå hadde du flaks som ikke ble oppspist hehe... :) lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...