Gå til innhold

så ille magesyre at jeg er redd for magekatar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva jeg bør gjøre. Har vært plaget lenge med skikkelig magesyre.. Den siste uka har jeg hatt smerter fra midt på navelen og opp under ribbena. ringte jordmor for å høre hva det kunne være og ut i fra min forklaring på smertene sa hun at det hørtes ut som smerter pga magesyre. Er rett og slett redd for å utvikle magekatar jeg om jeg skal gå sånn. Er 30+2 på vei og har noen lange uker igjen..

Jeg prøver å tenke på hva jeg spiser og drikker og tar gaviscon mange ganger om dagen men enda så gulper og raper jeg magesyre. og har brennende smerter i mellom ribbena. Om jeg raper så gulper jeg megseyre.. kjedelig og ha det sånn syns jeg..

Noen tips? Hva gjør jeg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare jeg som sliter med dette? :/

Skrevet

ring til legen din og hør om du kan få noe som er bedre enn gaviscon. jeg gjorde det, og hadde god hjelp. har hatt en liten pause nå, men kjenner nå at jeg muligens må høre om jeg kan få ny resept.

Skrevet

Gaviscon virker bare lokalt i halsen, legger seg som et lokk, så det vil ikke hjelpe på smerter i magen. Pluss at det smaker helt forferdelig :/

Jeg spurte på apoteket og fikk noe som heter Novaluzid. Det står at det ikke skal ha noe å si om man er gravid, men det satt litt langt inne for de på apoteket å gi meg det. Av en eller annen grunn vil de helst prakke på deg Gaviscon.

Drakk Nyco også, enda så surt det er, så hjelper det etterhvert :)

Skrevet

enig med kramsfugl at novaluzid er bedre...jeg har slitt mye med halsbrann og mye magesyre m/smerte under ribbena fra positiv test, og bruker gaviscon og novaluzid om hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...