Gjest Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 4 august er den lille ventet... Hun er min første, og jeg er ganske usikker på hva jeg bør handle inn av klær! Når bør jeg begynne med ull osv? Antall bodyer, størrelser osv? Noen som vil hjelpe meg og sette opp en liten utstyrsliste?
engutttil=) Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Jeg ville ha kjøpt bodyer i str 56 og 62 til starte med ca 10 av hver. og sparkebukser og joggedresser. hvis du har noen du kan arve fra så gjør du det i starten for barna bruker klære max 1-2 måneder på den første størrelsen. det er dyrt å kjøpe alt nytt til baby for et par måneder. en heldress i fleece eller ull ville jeg også invistert i eller tynt ullsett i str 62/68, bukse og genser/jakke. du må også kjøpe tynne ullluer i de minste størrelsene 43-44. ull kan man bruke hele året. det gjør jeg så lenge det ikke er 15+ ute. det er de beste plaggene i kaldt og varmt vær. anbefaler at du ikke kjøper for mye klær. erfarte at i starten fikk jeg ikke brukt alle klærne jeg hadde kjøpt engang. det var litt surt å legge bort ubrukte klær til flere hundre. denne gangen har jeg lært. har ikke kjøpt noe nytt siden jeg får samme kjønn.
Anita*født* Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Jeg ville hatt str 56 og kjøpt bomulls body og bukse,eller en hel dress,og en lue,trenger ikke så mye i den minste størrelsen og du kommer få masse oxo.. Man får kjøpt sånne start sett.. Jeg vet jeg kjøpte alt for mye første gangen er mer beskjeden nå. Jeg har kanskje 5 sett i 56 noen bodyer og bukser,selv om det er varmt er de jo så skjøre disse små.
cec26 Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Dette er nummer 3 som kommer nå i august, og jeg har lært av mine feil... så kan jo gi deg mine tips... Jeg har to gutter fra før av, og har trodd hver gang atj eg skulle får så store barn, så jeg hadde ingen klær i str 50, det var dumt, for mine barn brukte str 50 i 3 - 4 uker... de var begge 5o lange og ca 3500 kg.. Så jeg syns det er greit å ha litt liggende i str 50, hvis du ikke allerde vet at barnet ditt er stort.. Joggedresser, eller klær med hette på må du ikke kjøpe... hetta er bare i veien, bedre å vente med sånne klær til han/hun kan sitter eller krabbe, bodyer med knepping på siden er veldig fint i begynnelsen, enklere å ta på.. Heledresser jeg jo veldig kjekt da... både i tynn ull og i bomull, det er helt greit å bruke ull om sommeren, husk at ull puster... så jeg har kjøpt noen tynne ull bodyer. Sokker og en eller to luer er jo greit å ha da.. Lykke til med shopping;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå