Lillelill Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er nå hjemme fra jobb på 3. dagen, pluss at jeg måtte gå hjem litt tidlig lørdag pga kvalme. Var kjempekvalm søndag, men det har nogenlunde roet seg, klarer å stille kvalmen stort sett. Ved hjelp av veldig regelmessig spising og saltsild Men problemet nå er at jeg er så vannvittig sliten. Har liggi stort sett under dyna de siste 3 dagene. Orker ikke engang gå ned i kjelleren for å sette meg foran tv'n. Energinivået er på null. Holdt på å slite meg ut når jeg måtte bære en stor kurv med skittenklær ned i kjelleren. Er dette normalt? Har min første legetime imorgen, så jeg skal høre med henne da. Men er det noen andre her som opplever/har opplevd det samme?? Er gravid for første gang, så vet lite om hva jeg egentlig kan forvente...
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Er vanvittig sliten jeg også. Driver med eksamener, og orker ikke holde boken omtrent. bare ligger og sover nesten hele tiden. Helt kjørt. Nå har jeg faktisk ikke kastet opp siden mandag, så tror kvalmen roer seg litt. Har kastet opp siden jeg var 3+5.. er nå 11+1. tror jeg brygger på noen nå også. Føles ut som influensa som kommer. Har ikke hatt det på mange år. Passer jo kjempe fint med eksamen i morgen;P Men så lenge alt er bra med den lille så får jeg bare bite tenna sammen og smile. Håper det er nok kunnskap fra all denne sovinga til å bestå eksamen hvertfall.. hehe. Lykke til videre. håper det lysner litt i 2. trimester:D
Hanne31 Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Samme her. Føler meg trøtt og sliten hele tiden. Har en gutt på 18 mnd også så jeg må jo bare ta meg sammen. Det går over etter hvert. Var trøtt i forrige svangerskap også men kan ikke huske at det var så ille. Fikk kanskje slappet av mer da jeg kom hjem fra jobb sist i og med at vi ikke hadde noen andre barn da. Jeg også har lyst på lakris og det hadde jeg sist også. Er også lik deg når det gjelder kvalmen. Er sulten og kvalm om hverandre. Hadde ikke det i det hele tatt sist så det er nok ulikt fra svangerskap til svangerskap. Bare vent noen uker så kommer energien tilbake og du kan bare gå og kose deg med voksende mage:-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er også helt gåen for tida... Huff, det er ikke så moro. Spesielt med en aktiv gutt på 21mnd som trenger oppmerksomhet etter bhg og en hund som skal trenes litt også Men det går. Bare å bite tenna sammen og så går det, men idag skal jeg ikke gjøre noen ting annet enn å sitte i sofaen og se på tv, lese og være på nett etter at lillegutt har lagt seg;) Trenger å slappe av idag kjenner jeg... Hvis jeg holder meg i aktivitet går det egentlig greit og energien er der, men så fort jeg setter meg ned kjenner jeg hvor sliten jeg er;) Sist var jeg kvalm istedet de første ukene, denne gangen er jeg altså trøtt og energiløs og bare litt uggen. Går forhåpentligvis snart over så man får tilbake litt energi igjen!
Lillelill Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2009 Ja det er det jeg håper på også. Begge søstrene mine har vært forholdsvis aktive etter de første tolv ukene, så satser på at jeg også kommer dit. Bare 4 uker igjen.. Håper å være tilbake i jobb igjen imorgen, er ikke spesielt gøy å kun sitte hjemme. Det som blir spennende er å se om det går fint å jobbe igjen nå. Har funnet en rytme for å holde kvalmen unna, men kan bli vanskelig å opprettholde den like bra på jobb. Jobber i butikk og står mye av dagen alene. Og da er det ikke bare bare å spise når man føler for det. Men satser på at det ordner seg! Så lenge jeg har med meg litt brødskiver å hive i meg kjapt og en pose med saltsild så skal jeg vel klare meg håper jeg. Gleder meg til legetime imorgen. Endelig få det bekreftet 100%. Selv om jeg er helt sikker selv, så tror jeg det skal bli godt å få noen andre til å fortelle det til meg. Kanskje det virkelig går opp for meg da
stinelin81-3 smågull Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Som de andre her så er jeg også utslitt hele tiden!! Jeg har ei tulle på litt over 2 år som også krever sitt. Mannen kan ikke hjelpe stort når han har kveldsvakt uke...*sukk* men når han er hjemme får jeg meg en liten lur mens "drømmehagen" går på NRK3 Lakris er jeg glad i til vanlig.... men nå kan jeg ikke få nok!! Særlig salt lakris. I dag måtte jeg stikke på butikken i en pause på jobb og kjøpe meg et par bokser med hockey pulver...satt og måkte det inn med skje til mine kollegaers store fornøyelse Det er bra man kan være litt underholdning for omgivelsene. I mitt første svangerskap var jeg også trøtt og sliten...men hadde også mer tid til å hvile..så det merket jeg mest da det nærmet seg termin.
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Hei du.. Jeg vet hva du snakker om... Jeg Sover hele tiden føler jeg... Og energi nivået er lik null. Var hos gyn i dag og da jeg nevnte dette sa han at det var helt normalt. Noen har sterkt behov for å hvile og at jeg bare skulle lystre kroppen. De verste plagene ville jo gi seg snart. Og når jeg fikk se den lille babyen min på skjermen, som bevegde seg rundt og hjertet slå ble jeg så varm og god om hjertet. Tenkte at jaggu skal jeg ta godt vare på meg selv og min lille spire frem til jeg blir piggere. Så ta vare på deg selv, nyt forandringene i kroppen og vær litt ronning. Ikke press deg selv. Du er jo i ferd med å lage et nydelig barn. Som skal vokse i ni trygge gode måneder. Lykke til fra meg og det lille hjertet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå