Gå til innhold

Jeg er sikkert fryktelig rar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg tilbud om bhg plass til minste frøkna mi i posten, jeg har allerede bestemt at jeg ikke skal ha den men gå hjemme et år til og heller passe et barn i tilegg.

Men jeg sliter med at jeg føler at jeg er litt utakknemelig som sier nei til plassen. Siden så mange sliter med at de ikke får så får jeg men takker nei.

Vet at det er utrolig teit å tenke sånn, og at nå blir jo plassen til noen som trenger den og sikkert blir kjempeglad.

Men vet nok at jeg får høre noen ganger "hvordan kunne du si nei når du var så heldig å få plass til en et åring." (bor i oslo.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja du er litt rar da, jeg hadde gitt en lang f... i hva andre mente om det, din unge, ditt valg.

Skrevet

Takk ja til plassen og søk om permisjon i ett år, så har du plass til neste år hvis du trenger det...

Skrevet

Skal bare bo her et år til så det blir ikke gjort, men ellers hadde jo det vært smart.

Skulle ting forandre seg så ville jeg samme hva stillt høyt opp på søkelistene med en storesøster som går i bhg da. :-)

HI

Skrevet

Synes du er helt normal som vil være hjemme med barnet ditt, jeg. Det er mere unormalt å la andre ha hovedansvaret for eget barn, enn omvendt. Hun er 1 år gammel. Mye skal læres, og grunnlaget legges nå. Skal det læres av mamma eller en person du ikke kjenner?

Tenk over det.

Skrevet

Annie 18:38 - du er i hvert fall rar.

Skrevet

Jeg har bestemt at ho skal få være med meg til ho er to, det fikk storesøster og jeg ønsker ikke å miste det året med henne for så utrolig mye skjer fra 1 til 2 år.

Men jeg har ingenting mot barnehager. Og hadde jeg ikke hatt mulighet til å være hjemme med henne hadde jeg ikke hatt problemer å sende i bhg.

Jeg har selv nesten 10 år bak meg i jobb med barn fra 10 mnd til 3 år så jeg vet helt klart hva det betyr å være liten i bhg.

De har det ikke vondt der, for de fleste barn er det helt greit.

Det finnes selvfølgelig noen barn som det ikke passer for å være i bhg når de er så små.

Men det finnes de som også ikke hadde ått det de trenger hjemme. Fordi de trenger mer en mor og far kan gi.

Mens for de fleste er det flott hjemme, og flott i bhg og man velger det man kan selv.

Mitt valg om å ha henne hjemme er fordi jeg ikke vil misse noe av hennes utvikling ikke fordi jeg tror at hun ikke vil få det bra i bhg. :-)

HI

Skrevet

Jeg er så enig med deg. Skulle så gjerne vært hjemme for å få med meg alt som skjer med jenta mi og glede meg over det. Er pedleder på småbarnsavdeling og ser det på samme måte som du. Men vi har ikke råd til å være hjemme 100%. Blir nok en mellomting. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt at du har tatt dette valget. Det er et privilegium.

Skrevet

det er et priilegium å kunne være hjemme skulle det stå..

Skrevet

skriver under på at du er rar ja!!!!

Skrevet

Jeg synes du velger riktig, når du vil være hjemme med barnet ditt!

Selv klarer jeg ikke tanken på å sende lillemor fra meg i barnehagen dag etter dag. Jeg vil ta del i hennes utvikling, og jeg vil at hun skal vokse opp med våre holdninger.

Mannen min og jeg har vært enige om dette fra før vi ble gift, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...