Gå til innhold

Klær til den nyfødte!


Gjest

Anbefalte innlegg

4 august er den lille ventet... Hun er min første, og jeg er ganske usikker på hva jeg bør handle inn av klær!

Når bør jeg begynne med ull osv? Antall bodyer, størrelser osv?

 

Noen som vil hjelpe meg og sette opp en liten utstyrsliste?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin i slutten av august, og har allerede handlet heftig.Jeg kjøper for det meste i str 56 og satser på at det passer når baby er nyfødt. Alle mine venner som har barn sier at de har fått mer enn nok klær i gave rett etter fødsel, og svært mange får det meste i str 62 og 68. Om det gjelder bare mine venner eller om det er slik det er for de fleste veit jeg ikke, men jeg kjøper ikke noe i de str ennå, rett og slett fordi det trenger vi ikke, og det er sikkert mye nytt som er superfint i butikkene når baby blir stor nok til det.

 

Jeg fant en utstyrsliste på nettsiden til babyshop. Det er selvfølgelig med en hel masse ting de selger der og som man muligens ikke har absolutt behov for, men det er greit å bruke den som utgangspunkt.

 

http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&template=bs_content_right&func_id=26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp for mye til å begynne med. Men ville ha kjøpt litt i str 50 også. Mine har druknet i 56 som nyfødte. Du kommer langt med strømpebukser og bodyer og noen gode hjelmluer. Synes det virker mest behagelig med body og strømpebukse, tar heller et teppe rundt om det er kjølig. Men må jo ha noe å ha utenpå, f.eks. på vei hjem fra sykehuset. Nattdrakter synes jeg også er greit, for tidlig å skille mellom dag og natt. Vet ikke om det hjelper men....he, he...

Jeg har termin 6.8 og har ikke handlet noe ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei:)

Jeg henger meg på str 50 svarene:)

Jeg hadde bare kjøpt 56 til min første.. Han var stor, 4280g og 53 cm, allikevell druknet han jo i str 56.

Det er deilig å slippe å shoppe til bebisen rett etter fødsel. Da vil man jo bare slappe av å bli kjent med den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Størrelse 50 blir utrolig fort for smått, vi bruker tørketrommel her i huset og da krymper klærne i tillegg. Ta det med i betraktningen.

 

I august er det sikkert godt og varmt(?) men til en liten er det godt å dekke all hud. Kjøp mest langermede bodyer, jeg ville gått for str 56.

Strømpebuksene som spar-kjøp har, i ull, er veldig gode. Vi har brukt disse til våre øvrige barn. Ikke kjøp janus strømpebuksene, de er bare slamsete. De jeg tenker på har litt ribbekant nederst på leggen, da sitter de godt selv på nyfødtes slanke legger.

 

Man trenger jo ikke stort, det er sant. Men noen gode tepper i bomull, helsetepper etc er lurt.

 

Et mega tips er å kjøpe tøybleier fra spar kjøp, både gas og bomull. Vi steller babyer og har til gulping, underlag i senga, over alt. De går på 90 grader også, føles veldig renslig. Kan bestilles på nettet. Har sikkert 20-30 av hver sort, de byttes kontinuerlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...