Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man ikke skal begynne med flaske før ammingen er godt i gang pga at barnet suger på forskjellig måte. Men etter han har spist har jeg fortsatt antydning til melkespreng og pumper derfor slik at jeg ikke skal få brystbetennelse.

Noen som har begynt med flaske så tidlig? kan jo eventuelt bare fryse ned melken til senere også men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte allerede dag 4 pga fryktelig såre brystvorter. Pumpet til to måltider og ga uten problemer. Nå skal det også sies at jenta tok bryst umiddelbart og virket aldri som om hun plagdes av å få to av måltidene (formiddag og kveld) på flaske.

Ang brystspreng så regulerers det av seg selv etterhvert. Hadde selv vanvittig med melk de første ukene, men det endres i forhold til "etterspørsel", det som går ut kommer inn :) Så med mindre du vil opprettholde melkemengden ville jeg bare håndmelket ut litt til etter amming (eller pumpet for frysing).

Skrevet

Pump ut litt, og frys det, eller bare slå det ut... Du trenger jo ikke bruke opp melken når barnet spiser deg mett kun med pupp:)

Her ble hun sint på puppen etter flaske, fordi det ikke kom så lett...

Skrevet

Hei Scoobydo, og velkommen inn hit=) Synes å huske deg fra BIM ifjor vår jeg, kan det stemme? Uansett, gratulerer så MYE med gutten din;)

Det er helt genialt å pumpe ut litt ekstra mm de første par ukene og lagre i frysern, det gjorde jeg, og hadde dermed et svært melkelager til seinere bruk.. Helt supert at jeg slapp å pumpe og stresse så mye på forhånd hvis jeg bare skulle ut en liten tur, eller ha barnevakt en kveld! Anbefales!

Dette med sugeforvirring og brystbetennelse er det jo vanskelig å si noe om på forhånd, men jeg kan ihvertfall fortelle at snuppa mi aldri tømte brystene mine og jeg har aldri hatt brystbetennelse ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...