Bella_mamma til Benita Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 er det virkelig nødvendig med lammeskin til barn som blir født i slutten av mai el beg.juni?kan en bare ikke legge ett pledd under babyn?
Svale <3 Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Har termin i slutten av mai.. Har ikke kjøpt lammeskinn, usikker på om jeg skal.. Tenkte på å ha i vogga eventuelt..
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Er det ikke sånn at lammeskinn virker varmende på vinteren og svalende i sommervarmen? Jeg har planer om og kjøpe et. Et korthåret et. Venter barn i juni.
Emblaa Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Poenget med lammeskinn er jo at de regulerer varmen uansett hvilken temperatur det er i rommet. Derfor virker de svalende når det er stekende sol, og lunende når det er kaldt. Regulering av kroppstemperatur er et viktig poeng for å forebygge krybbedød. Det anbefales korthårete skinn til barn. Selv sverger vi til skinn som frie for skadelige kjemikalier. Har ett til Leandervugga og ett i bagvogna. Storebror på 18 måneder sover fortsatt på sitt skinn, og han liker det veldig godt. Noen mener det er fornuftig at mor ligger på skinnet før babyen overtar det, da det virker beroligende på babyen å kjenne mors kroppslukt.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Legger dere babyen direkte på skinnet i vogna? har ikke vurdert lammeskinn før de siste dagene. Er ikke skikkelig madrass i vogna. Tror vi investerer i et skinn.
Frøken Elin Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Er jo mange forskjellige typer lammeskinn på markedet også. Er det noen av dere erfarne som vil anbefale noen spesielle? Vet de har noen på Barnas hus som har fått skryt. Kan b.la vaskes i maskin. Er disse bra ?
AdrenaLine Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Jeg hørte at Nøstebarn sine skinn er helt fantastiske. Vet ikke helt hvorfor, men once you've tried you'll never go back.... Men de er noget dyrere. Kanskje noen andre her som vet mer?
MammaTilToTette + spire Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Dette lurer jeg også på...Er det noen som kan anbefale et godt lammeskinn til en rimelig pris??
AdrenaLine Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Nøstebarn sitt soveskinn koster fra 860,- og oppover så det er ikke akkurat rimelig dessverre...
Moderbodin har født Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Forøvrig er også lammeskinnet kjempefint når de skal ligge på gulvet og sprelle litt. Kan fort bli gulvkaldt/trekk, så da svaler det fint. Jeg brukte det mye til dattera mi både inne på stuegulvet og litt seinere også i vogna. Hun er født 5 juli.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 Hm.. men legges noe OVER, eller ligger babyen direkte på skinnet?
septemberpiken Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har fått nøstebarn sitt, og har tenkt til å bruke det i vogn/lekegrind/gulv... ikke fordi det er nødvendig, men fordi det skal være bra for babyen.
Fallerifallera Skrevet 7. mai 2009 #13 Skrevet 7. mai 2009 Jeg legger babyen rett på skinet, men med en gulpeklut over det i hodeenden!
Lystpåentiljeg Skrevet 7. mai 2009 #15 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har nøstebarnskinn, det største - fra storebror, samt et fra Kid. Stor kvalitetsforskjell, uten tvil. Begge har fått noen turner i vaskemaskinen, og tålt det godt. Nøstebarn skinnet ligger i sportsvognen, nå under posen, og senere i vogna som liggeunderlag, men med helseteppe over. Jeg har et eksembarn, så å ligge rett på skinnet går ikke. Han er også veldig varm av seg, så svetter fælt hvis han ligger på skinn om sommeren.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 7. mai 2009 #16 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har kjøpt nøstebarn sitt korthårede lammeullteppe. tenkte å ha dette i vogna. men skal ikke se bort i fra at det kanskje havner i vuggen....eller kanskje bytte litt på Bruke det skal jeg i hvertfall..
Frøken Elin Skrevet 7. mai 2009 #17 Skrevet 7. mai 2009 Men hva med de på Barnas Hus da? De er ikke så dyre, men er det dårlig kvalitet på dem? Noen som har prøvd ?
tre gulljenter <3 Skrevet 7. mai 2009 #18 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har hørt at det lammeskinnet fra barnas hus ikke er noe bra. At det ikke var tett nok i "hårene" slik at baby vil ligge for langt nede i skinnet, og da mister den den temperaturregulerende effekten... Har ikke prøvd det selv så vet ikke om det stemmer...
Bella_mamma til Benita Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #19 Skrevet 7. mai 2009 da kjøper jeg korthåret lammeskinn fra nøste barn;-)er ikke så altfor dyrt da:-)
Stiine Skrevet 7. mai 2009 #20 Skrevet 7. mai 2009 Vi har nett kjøpt lammeskinn fra nøstebarnet og er kjempe fornøyd.. Litt dyr i pris,men garantert kvalitet.. Kommer til å bruke det både i vogn og i vogge.. Har termin 5 juli..
~ spiren ~ Skrevet 7. mai 2009 #21 Skrevet 7. mai 2009 Hvor lang tid tok det fra dere bestilte fra Nøstebarn til dere fikk det i posten?
jeg_er_gravid_ Skrevet 7. mai 2009 #22 Skrevet 7. mai 2009 Hvilken str. anbefaler eller har dere med erfaring da 80cm, 90cm eller 96cm? Jeg skal bestille på nøstebarn, men er uskikker på hvilken størrelse jeg skal bestille. Jeg har tenkt til å bruke den på gulvet, i vogn og kanskje seng (det ser jeg litt ann)
Mor di! Skrevet 7. mai 2009 #23 Skrevet 7. mai 2009 Barnas hus har noen små lammeskinn som passer til vogn og vugge som vi bruker. Det fra Nøstebarn bruker vi i senga. Fungerer bra for oss!
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 7. mai 2009 #24 Skrevet 7. mai 2009 Jeg ser på nettsiden til barnas hus at deres lammeskinn er langhåret. Men baby shop har korthåret lammeskinn til 279. Jeg tenkte å kjøpe et slik for å ha i vognen. Orker ikke bruke masse penger. Brukte det ikke noe særlig sist (har ett fra før, men det er så full av sand at jeg ikke orker å vaske det). Blir å bruke voksipose til vinteren uansett.
Frøken Elin Skrevet 7. mai 2009 #25 Skrevet 7. mai 2009 Ja det er jo litt forskjell på et 279 og nesten 900 kroner. Men er det bra det fra babyshop? Hvis ikke kan en vel like gjerne bare ha et teppe i vogna /vogga hvis det er dårlig kvalitet. Eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå