Ettervinterkommervår Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Har to ul-terminer. En ble tatt i uke 11 og den er 17.mai, den andre ble tatt til ordinær ul og terminen ble da 13.mai. Jordmorden jeg går til svangerskapskontroll hos sier at det skal taes utgangspunkt i terminen fra ordinær ul, mens jm som tok ordinær ul sa at hun var nødt å bruke den første... Altså står det 17. mai på papirene mine, men jm sier den egentlig skal være 13. Det er ærlig talt ikke store forskjellen her altså, men nå mot slutten teller hver dag! Har enten 7 eller 11 dager igjen... Vil jo gjerne ha termin så tidlig som mulig Føler meg snytt for fire dager...
Juni prinsesse Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har fått beskjed om at den siste er den mest korrekte. Jeg har samme som deg, en fra uke 10 og en fra uke 20. Alle forholder seg til den fra uke 20. Det er fire dager forskjell. Når folk spør svarer jeg Juni, hvis de bare spør i forbifarten, eller slutten av juni, alt etter som. Spør de mer nøye sier jeg rundt St. Hans eller gir dem dato... Jeg ville svart Midten av Mai, hvis jeg var deg ) Men tror 13 er den mest korrekte!
Rapunzella Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Det jeg alltid har hørt er at det mest nøyaktige blir målt rundt tiden en tar ordinær ul, derfor ville jeg ha gått for den. Men litt rart at hun som foretok den ordinære ul-en sa hun ville bruke datoen fra uke 11 - ga hun noen grunn til det? Og i papirene dine, hvilken står oppgitt? Og hvilken dato har de satt for overtid?
Ettervinterkommervår Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2009 Synes det er rart jeg også... På papirene står det jo 17., så overtiden blir regnet ut fra det! Kjedelig, siden "reglene" egentlig er slik at det skal taes utgangspunkt i ordinær ul- altså 13. Tror jeg kommer til å bruke 13. jeg da... til de som spør og for min egen del i hvert fall-kan jo ikke gjøre noe med papirene.
soleia Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Eg har det slik som deg, tok tidleg ul hjå gyn i veke 7 + veke 10. Dei to samsvarte til 21.Mai. På ordinær ul tilsvarte måla 17.Mai, men ho som tok denne ul meinte at den første terminen nok var mest nøyaktig, så den blei ståande. Ho sa at det kan variere så mykje som +-14 dagar på termin ut frå ordinær ul. Så eg seier 21. til dei som spør, og det er den som står på helsekortet. Det skjer så store endringar på få dagar i starten, så eg har ærleg tala mest tru på terminen som vart sett på dei første ul undersøkingane, og dei to var jo heilt samsvarande om datoen for meg. jm som tok den ordinære ul såg på min lange mann, og syntes ikkje det var så rart om mini var litt lengre etter alderen enn gjennomsnittet.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 da skjønner jeg ikke hvorfor hun som tok ordinær ul på meg, absolutt skulle sette meg tilbake 2 dager da, fra 30 mai, til 1 JUNI (æsj, da ble jeg jo liksom forflyttet en HEL mnd) hehe, så fra å kunne si, at termin er i mai, måtte jeg jo liksom plutselig si juni... men nei, jeg har HELE tiden sagt at babyen kommer i mai (alt annet er U-AKTUELT) !!!
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Har litt samme problem jeg... På ordinær UL sa jm 9. august, men glemte å skrive det ned på skjemaet.. Hun ble så stressa av at hun fant ut at babyen har forstørret nyrebekken og måtte henvise oss til riksen... Og da fastlegen som jeg går til skulle regne seg ut fra samme dag kom hun til 7.juli, så det står på helsekortet mitt... Jeg tar utgangspunkt i siste datoen.. rett og slett fordi jeg har gått over før, og det er så utrolig kjedelig....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 jeg hadde ALDRI godtatt et sprik på over en mnd! da hadde jeg reist meg opp, og sagt at jeg "avlyser" denne ultralyd timen- tilbudet er jo frivillig, så jeg hadde "annulert" hele timen der og da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå