Gå til innhold

Hvor mye miljø tenker du i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører du kollektivt?

Sorterer du plast?

Selger du/gir bort greie ting på feks finn.no i stedet for å kaste?

Har du teakmøbler?

Videoannonse
Annonse
Gjest -<<-
Skrevet

Ikke imponerende mye, men på akkurat de tingene der;

-Ja, eller sykler.

-Ja.

-Ja.

-Tru´kke det.

Skrevet

Har kjørt kollektivt, men kjører bil nå (kortere reisetid og slipper å stå som sild i tønne nå som jeg er gravid, og det blir jo kun kort tid).

Sorterer plast, papir, glass og metall (selv om de på gjenvinningsstasjonen hos oss sa at de ikke har egen for plast lenger, det brennes bare...!!)

Det som er brukbart selges eller gis bort.

Har ingen teakmøbler.

Skrevet

Prøver så goft vi kan, men kunne vært myyyye flinkere.

Sortere mat,papp,plast og vanlig avfall.

Kollektiv finnes nesten ikke her, ingenting sim passer med arbeidstidene, håper det blir bedre. Men prøver å samle kjøringen, så det ikke blir småturer hver dag rundt omkring. Prøver å handle 1 gang i uka, så det ikke blir mye småkjøring frem og tilbake til butikk.

Gir bort klær til tantebarn og fretex.

Prøver å ikke kaste for mye mat, kastet alt for mye før.

Kunne nok vært flinkere, men prøver så godt vi kan.

Skal ha med barnet vårt i helgen på dugnad å plukke søppel, prøve å lære de fra de er små.

Skrevet

Jeg er oppdradd til å tenke veldig miljø. På grensen til det slitsomme..

Og ganske frustrerende å se min mann er av en helt annen kaliber. Hans familie tenker KUN egen økonomisk gevinst og driter i miljøet. Men han kaster ikke søppel ut bilvinduet da. Det tror ikke jeg hadde taklet hehe..

Skrevet

Å gud, hive søppel rett ut av bilvinduet, DET er lavmål. Så ei som sto på bussholdeplassen i flott bunad, langt lyst hår, men oversminka som om hun skulle på byn, snepen i munnviken og kasta den tomme sigarettesken rett på bakken. Hun så så tett ut.

Skrevet

-Nei, jeg bor midt i ødemarka, jobber turnus, derfor kjører jeg egen bil.

-Jeg sorterer rest, mat og papp/papir, men ikke plast.

-Jeg selger ikke på finn.no, men legger alt til frelsesarmeen eller lignende. Har egentlig ikke hatt noe jeg har trengt å gi til finn. Har gitt bort møbler privat.

-Har ikke teakmøbler.

Skrevet

Jeg så en som kastet hele Mc.Donalds menyen med eske, brus og det hele ut vinduet i et stort kryss når vi ventet på rødt lys.

Hadde jeg vært fotgjenger hadde jeg åpnet døra og most søppla i skritt og tryne på fyren!! Og jeg et et meget fredelig menneske av natur.

Sier mye om hva som bor i en person spør du meg.

Skrevet

Nei - fins ikke her

Nei - alt går i samme

Gir vekk

Ja - arvet. Orker ikke brenne ting i protest

Skrevet

Er ikkje noko "fanatisk" når det gjeld miljø, men sorterer det meste. Alt avhenger av dagsformen.... Eg køyrer eigen bil med GOD samvittighet. Har 5 km til næraste butikk. Bussen går ned ca kl 8.30 med retur kl 14... Teakmøbler???? Er det bra eller???? Har tenkt å ha eingonsbleier til babyen min.

Skrevet

Teakmøbler er ikke bra. Det er et slitesterkt treverk som kommer fra trærne i regnskogen, som det hogges masse av. Så hvis du vil redde regnskogen, ikke kjøpt teak.

Mange hagemøbler er laget av teak, men det har blitt mindre av det, nettopp fordi folk har blitt mer miljøbevisst.

Skrevet

- Bruker for det meste bena, men ellers kjører jeg kollektivt og bil om hverandre

- Sorterer plast/papp+papir/glss og metall. Og er kjempefornøyd med at samboer også har begynt å gjøre det!

- Tøy og møbler som er fint og kan brukes av andre gir jeg bort. Venner, frelsesarmeen og barnehjem i Russland og Romania får alt fra oss

- Teakmøbler har jeg aldri hatt og skal heller aldri få. Nettopp pga nedhugging av regnskogen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...