Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Ser at folk nevner en 6 ukers kontroll, hva slags type kontroll er dette? (Logisk tenkning ut i fra navnet høres det ut som en kontroll som blir tatt i 6.uke av svangerskapet, men det kan jo ikke være det) Er det 6 uker etter fødsel kanskje? Så når er denne og hva er spesielt med den? Hilsen en som ikke vet og er litt flau over å ikke vite:p
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Hehe, du er ikke den eneste Jeg visste heller ikke hva det var før jeg hadde født. Det er i hvertfall en kontroll som blir tatt av mamma 6 uker etter fødsel hvor man prater litt å bare sjekker at alt går bra. Man får også sjekke underlivet ( hvis dette er ønskelig)..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Det er en kontroll hos lege etter fødsel. Der får man ta opp ting rundt fødsel og tiden etterpå, får info og tilbud om prevansjon, og i noen tilfeller tas det gynekologisk undersøkelse, men det er ikke rutine lenger, så gjøres ikke i alle tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Det heter egentlig etterkontroll. Men kalles vel 6 ukerskontroll da det vanligvis gjøres ca 6 uker etter fødsel. Jeg var først 10 uker etter fødsel. Så er man vel på 6 ukerskontroll med baby da også, mener jeg og huske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå