Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke begynt på prevensjon etter fødsel enda. Gikk på p-piller tidligere, men er usikker pga vekt og hormoner...

Tenker på spiral? Noen som vet om bivirkninger?

Hvor sikker er man på å ikke bli gravid når man ammer og mensen ikke har kommet enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha sex mens man ammer og mensen ikke har kommet tilbake er IKKE trygt som enkelte skal ha det til. Plutselig har du en eggløsning uten at du vet det og da kan det være gjort. Tror ( men er ikke sikker) at man kan få uregelmessige småblødninger av spiral. Går selv på cerazette minipille, og har dessverre også hatt småblødninger av den, samt mensmurringer innimellom. Kjempeubehagelig synes jeg :( P piller kan du uansett ikke gå på dersom du ammer, da mister du melka.

Skrevet

Bivirkninger med spiral er VELDIG forskjellig fra person til person. Noen har småblødninger, andre ikke. Noen har "mensen" andre ikke. Da jeg satte inn min hadde jeg kraftige menssmerter i 2-3 dager, etter det har jeg ikke merket noen ting til den lille dingsen. Har hatt den i 2 måneder

Legen sa d var vanlig at noen hadde småblødninger opp til et halvt år, men som sagt veldig forskjellig

Skrevet

De mini-pillene er det veldig lite østrogen i, så det er liten sjangs for å legge på seg av de...større sjangs for vektøkning om man bruker hormonspiral.

Jeg hadde kobberspiral etter forrige svangerskap, hadde VELDIG mye blødninger.

Jeg fikk resept på cerazette i dag, er litt "så der" ift å ha hormonell prevensjon, men det ble en nødløsning frem til vi får diskutert oss ferdig om antall barn vi skal ha ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...