Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har enda en liten "skorpe" med sår på den ene puppen min, midt frempå... Aua... Men ammer i vei, og biter tenna sammen! Men i dag fikk jeg et godt tips fra helsesøster på hjemmebesøk; Simplex øyesalve!! Smøre på i 2-33 dager, så skulle det være over..? Verdt forsøket tenker jeg, og har allerede starta opp;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den fikk jeg utdelt på sykehuset forrige gang og brukte ivrig da. Vet ikke akkurat om det var noen vidunderkur, men je gfølte i alle fall det hjalp den gangen. Denne gangen var "oppdagelsen" NippleEase som jeg fikk via ammehjelpens nettsider. Hjelper ikke på sårene, men forhindrer kontakt med ammeinnlegg som setter seg fast så man får luftet uten å måtte sitte med puppene på vift (og tar mindre plass enn de ventilerte greiene fra feks avent).

Skrevet

Hvis du virkelig vil unngå å blir sår, skal du smøre vortene godt inn med morsmelk etter hver amming. Så lar du de lufttørke hver gang. Da blir du ikke tør og det hjelper fort hvis man er blitt det.

Jeg har gjort det med begge mine og det FUNGERER! ;) Ja, litt upraktisk å la de henge fritt en stund, men virkelig verdt det...

Skrevet

ble sår å fikk småskorper og litt sånn blod oxo var kjeeempevondt!!å dette var før melken kom orntlig! jm på sykehuset ba meg kjøpe purelan på apoteket, er lanolin tror jeg!:) etter 3 dager var det helt fint igjen..

smurte på etter hver amming!:) er nok andre ting om hjelper oxo, må jo bare prøve iveg!

Skrevet

Den funker i allefall på mitt sår her- har tatt på 2 ganger nå;)

Selve sårheten/ømheten er "borte", jeg ble sår bare i starten, men det henger igjen en "skorpe" som sagt;)

Tror dette kom av at hun sugde såååå lenge av gangen før melka kom i gang skikkelig... Lanolin virker kjempebra for å hindre sårhet på areola synes jeg, brukte dette forebyggende.. Med første baby hadde jeg ikke noe sånt, og ble sååå sår rundt selve "puppeknerten", med vonde sprekker... Men det gikk over fortere med Lanolinsalve og maaaaaasse lufttørking..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...