Gå til innhold

¨Moden, myk, fin og 1 cm åpning.................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Termin i dag og har vært hos legen, og hun kjente at jeg var moden, myk og fin og har ca 1 cm åpning.

Noen som vet hva dette vil si i praksis, i forhold til hvor lang tid det kan gå før jeg kan forvente rier og at fødselen er i gang???

Er sååååå klar............og spennt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan dessverre gå laaang tid enda, eller kort :)

Jm min har fortalt meg om damer som kan gå med 5 cm åpning i opptil 2-3 uker, med 1 cm kan man gå mye lenger!

Skrevet

det kan jo skje når som helst.det lønner seg å gå mye når man har kommet hit eller vil få fortgang på ting.annbefaler å gå rundt hjemme vis du er alene,men har du noen å gå sammen med deg så gå gjerne så fort og lenge du klarer ute.har hørt at flere gjør det og har virket,så dette er noe jeg ska ta tak i da det nærmer seg hos meg,hehe.lykke til.

Skrevet

Satser på å gå mye og holde meg i aktivitet så mye som jeg orker!! Vil det skal skje............i går :-)

Skrevet

Det fikk jeg også beskjed om for to uker siden og det har ikke skjedd noe mer....:(

Skrevet

Det betyr bare at du begynner å bli klar... ikke nødvendigvis at det skjer veldig snart.

Men se positivt på dette, jo mykere og åpnere du er, jo kortere og bedre fødsel vil du få !! Jeg hadde 3 cm åpning, myk og utflatet 1 uke før fødsel sist. Da riene begynte, dro vi relativt kjapt inn på sykehuset, og de kunne allerede da konstatere 5 cm åpning - og best av alt, riene var absolutt helt til å leve med!!!

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar!! Har nå hatt en liten blødning (mørkt blod). Kanskje det har med å gjøre at legen har vært inne og sjekket? Elller, i beste fall, at det er noe på gang? Uansett, jeg har fått tid på føden på mandag kl. 13.00, så jeg har i hvertfall den dagen å forholde meg til i forhold til å bli satt i gang eller keisersnitt. God å ha noe konkret å forholde seg til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...