Gå til innhold

Termin 29 mai og bryllup 13 juni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 29 juni og er invitert i bryllups 13 juni til en veldig god venninne. Har selvsagt lyst til å dra i dette, men er jo usikker på om jeg kan - vet jo ikke om jeg føder på overtid eller ikke, eller hvordan formen vil bli... Men - forutsatt at jeg føder på termin, hvor reelt tror dere det er å dra i dette bryllupet? Må nevne at vi må kjøre 5 timer med bil for å komme til stedet for festen. Hvordan er det å kjøre så langt med en nyfødt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det som det kommer :-) Om du/dere føler for å dra så gjør dere det, om dere ikke er klare for bryllup så vær hjemme.

Jeg har menstermin 28 mai og ultralydtermin 4 juni. Vi er invitert i bryllup 30 mai. Har sagt ja med forbehold om at alt står bra til....

Skrevet

Nyfødte skal helst ikke ligge i bilsetet i mer enn 45 min om gangen... Det er også noe å tenke med på i og med at kjøreturen er såpass lang... Tror rett og slett ikke jeg hadde dratt, ikke bare pga kjøretur og nyfødt baby, men også oga melkespreng, lekking, renselse osv...

Skrevet

Hmmm, oi, 5 timer i bil med nyfødt baby + deg som har født hørtes ikke godt ut for noen av dere... 5 timer hver vei også regner jeg med?

Tenk litt på at det kan hende du må sy en del, blør en del osv, som gjør at å sitte på rompa så lenge kan være ubehagelig så kort tid etter en fødsel.

Skrevet

5 timer hver vei ja... Er veldig usikker på det hele. Vi har sagt ja med forbehold, og har heldigvis møtt forståelse for det. Har veldig lyst til å dra da, men vet ikke om det går... Ei venninnen kjørte fra Trondheim til Kristiansand tre dager etter fødselen, og sa det ikke var noe problem for henne ettersom at babyen sov hele veien, bare avbrutt av noen stopp for å mates og skifte bleie...

Skrevet

Jeg har termin 7 juni og er invitert i bryllup 13 juni. Vi har svart at vi kommer så sant jeg ikke holder på å føde akkurat da eller har født dagen før. Det er ca 1 times kjøring hver vei for min del da, så det blir jo litt annerledes. Hadde nok takket nei hvis det var så langt å kjøre, men mest fordi det er kjedelig å risikere at babyen kan skrike hele veien. Ellers ser jeg ingen problemer med å reise i bryllup så snart man orker det. Jeg vil gå hvis jeg kan, og det er mest for min egen del. Alltid gøy å få med seg et bryllup:-)

Skrevet

Jeg har termin 4 juli og skal i bryllup 4 juli :-))

Har også sagt ja med forbehold, men håper jeg er i form til å dra.

Men vi har ikke lange reiseveien, da.

Skrevet

Hm, jeg er nok mer skeptisk. Har selv takket nei til bryllup så kort tid etter termin, men det er basert på erfaringene med førstemann. Vet hvor slitsomt alt var i starten, men det varierer selvsagt veldig. Kommer an på babyen og om du har noen plager eller startvansker (jeg hadde f.eks. ammeproblemer).

Hvis du har mulighet til å si ja med forbehold, så kan du se det an. Tror det er det beste for deg.

Skrevet

Hehe, jeg heier på deg! Selv har jeg termin 15. juli, men har billetter til U2 i Gøteborg 31. juli. Er hardbarka fan så skal mye til for å holde meg unna, men jeg vet det ikke er helt realistisk. Men har sitteplasser slik at jeg kan løpe inn rett før og evt ut en gang underveis. Gubben får være i nærheten utenfor og trille babyen...

Skrevet

Vi skal i bryllup til den kommende tanta og unkelen den 4 juli, har termin 14 juni....håper ikke jeg blir gående over denne datoen da.... men brylluppet er på et hotell, og vi har rom like ved siden av matsalen, skal ha med en venninne som skal sitte på rommet i den timen talene holdes, og ser for meg å være med på det vi orker, så går jeg å sover innimellom eller om vi alle tre legger oss tili.... jeg tror at forholdene der brylluppet skal holdes er viktig, vi må heller ikke reise mer enn en time....... er jeg syk eller har startproblemer får vi bare være med på middagen og så gå og legge oss eller evt være for oss selv på hotellrommet og gå oss en liten trilletur inn i brylluppet om vi orker....... ser ikke for meg at dette blir noe problem, men jeg hadde ikke kjørt 5 timer, jeg hadde ikke dratt i et bryllup med mindre jeg hadde et ferdig oppredd hotellrom 8 meter unna festen osv...... dette er opp til hver enkelt og opp til hver enkelts fødsel og form!! Så er blir det litt til hva man gjør det til selv....

Skrevet

Dette høres ut som råkjør for dere.

5 timer på en dag er for mye for en liten baby i bilstol, bør ikke kjøre mer enn 45 min før en pause heller. Spesielt en helt nyfødt.

Kan dere kanskje fly eller ta tog?

Ellers er det din egen form og energi som bestemmer hva du selv klarer, men med så liten baby, nystartet amming og øm i underlivet vil jeg ikke anbefale deg å dra i bryllup så tidlig. Tror det høres mer moro ut nå enn det kommer til å være når du først kommer til 13 juni også....

Iallefall greit å fortelle brudeparet at dere ikke kan garantere oppmøte, kanskje de har utgifter på servering etc som de ikke får dekket? De har kanskje også andre ting som bordplassering etc som gjør at de bør vite om situasjonen deres - for de er sikkert stressa nok allerede... hehe

Skrevet

Synes du skal se ann formen din jeg. Det varierer veldig fra person til person hvordan de er etter fødsel.

Når det gjelder lang kjøretur - har du mulighet til å ta tog??? Det kunne i så fall vært et fint alternativ. Ser at mange her som påpeker at babyer ikke skal sitte mer enn 45 min - og det er forsåvidt korrekt, men dette er jo ikke akkurat noe gjentakende hverdagslig ting. Så hvis du klarer 5 timer i bil, klarer babyen det også, uten at det er noe fare. Men dere må beregne ammestopp og bleieskift.

Se hva du orker du.... og bestem deg ETTER at du har født.

Lykke til med fødsel !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...