klar for andremann Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Mamma skal få fjernet livmor og eggstokker, men de vet ikke hva det er enda. De kaller det knuter, og sier hun ikke skal uroe seg før de vet mer under operasjonen. Har noen vært borti dette? Det kan jo være uskyldige knuter og det kan vel være kreft. Noen som har noen erfaringer å dele? Som kan fortelle meg litt om dette.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Har ingen erfaring om dette - så kan egentlig ikke uttalle meg - men følgende slår meg 1) din mor har så sterke plager, at det å fjerne livmoren er eneste måten å bli kvitt problemene på 2) at de mistenker at de knutene kan være noe annet.... men er usikre. Allikevel forundrer det meg litt, fordi jeg trodde at med dagens teknologi at de med større sikkerhet kan si om knutene er kreft, eller muskelknuter... men det finnes alltid usikkerhet rundt dette. Hvis de mistenker kreft, bør de jo uansett informere din mor om dette. Vil anta at det er nummer 1) - der din mor har så sterke plager, at eneste måten å kvitte seg med problemene på er å fjerne årsaken.
klar for andremann Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2009 takk for svar! Jeg føler også at det bare er knuter som de fjerner pga ubehag. Men siden de sier at de ikke kan si hva det er før de har fått det ut gjør det meg urolig. Svulst er jo en vanlig årsak til fjerning av livmor, og siden de ikke sier noe om det liksom... Det værste er at det tar tid. Det er en uke siden hu var på ct, og det ville ta 2-4 uker før hun hørte noe om operasjon. denne ventingen er kjedelig
Bare blåbær Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 mange grunner til å fjerne livmor. Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg har jobbet tidligere på ei avdeling der slike operasjoner ble foretatt. Og jeg kjenner f.eks flere som har fjernet livmor pga blødninger. Og da ofte store og hyppige blødninger. Smerter er også en årsak til fjerning av livmor. De knutene gjør kanskje slik at moren din har ubehag av dette, eller de ønsker å fjerne dem, da de kan være et forstadie til kreft. Ikke bekymre deg du( enklere sagt enn gjort) men det er ganske vanlig å få fjernet livmoren nå til dags. Bedre å få fjernet den tidlig enn for sent når smågrums oppstår.
klar for andremann Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2009 Jeg prøver å ikke uroe meg. Og mamma viser ingen tegn til det heller. Vi prater ikke så mye i familien, og da er det ikke så lett å vite hva hun føler osv. Jeg tenker positivt, men greier liksom ikke glemme at det kan være det værste. Jeg vet at det er veldig vanlig å fjerne, men det uroer meg at de ikke kan svare på hva det er. Kan man ikke konstantere kreft på forhånd, eller omvendt? hun har vært hos lege,spesialist,ct og ultralyd. jeg syns det er rart de ikke kan utelukke ting,...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå