Gå til innhold

Sint baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er snart ett år nå, og har hele livet vært en sint unge.. han er bestemt,og hvis han ikke får det som han vil så blir han rett og slett sint. Han liker å sitte i vogna, og er som regel stille når vi triller. Men så fort jeg stopper vogna så gir han sterkt uttrykk for at han begynner å bli sint. Lager sinnalyder som bygger seg opp i sint skriking. Sånn er det med alt. Han er stille når vi kjører bil, men når vi får rødt lys eller venter på mat i "drive in" feks, så blir han illsint!!! Vrenger seg i bilstolen! Sånn er det når vi tar på yttertøy og han må vente på at jeg kler på meg, sånn er det når han må vente på at maten er ferdig osvosv..

Dette går meg på nervene, og pga dette står jeg alltid klar for å roe han ned. Stopper ikke bilen lenger enn jeg absolutt må, prøver å unngå å stoppe vogna for lenge osv.. det er flaut når ungen blir krakisk fordi jeg skal plukke frukt oppi en pose på matbutikken.

Føler ikke at vi har skjemt han bort heller, og her hjemme prøver vi å vente noen sekunder ekstra når han slår seg vrang for at han skal lære seg å vente.. men det blir ikke noe bedre, tvert imot egentlig. Hva skal jeg gjøre, jeg orker ikke å ha en sånn sint unge? :( Har slutta på babysvømming, for før og etter badingen når ungene ligger på matter i dusjen så lå han alltid å hylskreik mens de andre ungene koste seg... :(

Er det flere som har sånne sinte unger? Hva skal jeg gjøre? :,( Føler meg helt mislykka som mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare overse det, og la ham rase det i fra seg. Ikke gi ham oppmerksomhet for den "dårlige" oppførselen, og når han har roet seg kan du igjen fortsette med en rolig og god tone.

Er nok mange som har litt sinte barn, jeg også og du er ikke noe mere misslykket som mor enn noen av oss andre her fordet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...