...♥... Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jenta her begynte å få feber på mandagskvelden (38,5). Iløpet av natten steg feberen til 38,9 og hun skrek og ville ikke ligge i sengen sin. Vi gav henne paracet og hun roet seg ned. I går var hun slapp stort sett hele dagen og i natt hadde hun 40,5 i feber. Etter at vi sto opp har hun vært velig slapp igjen og har ikke villet leke seg alene i gulvet, hun vil bare ligge i fanget å slappe av (sover ikke). Bør jeg vente lenge før jeg eventuelt tar henne med til lege? Hun er 7,5 mnd. Har spekulert på om det kan være tenner på gang, men jeg kjenner ingenting i munnen hennes.. Uff, det er så fælt når de er syke..vet jo ikke hva godt jeg skal gjøre vettu..
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Hvis hun fortsatt har feber, så er det tredje dagen. Da skal du ringe lege.
...♥... Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2009 Men på dagtid har hun "bare" 37,9-38,3 i feber... Det er på natten feberen stiger... Kan jo hende det bare er tenner da......? Uff nei, kanskje jeg bare skal ringe lege...:/
Rorrimamma Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Ring helsesøster å spør. Da får du svar på hva du bør gjøre.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Ville ringt legen i dag. I kveld er det 3. dag med feber. Er forsåvidt bedre å ringe legen hennes eller helseöster i dag, fremfor å vente til i kveld/natt... Da risikerer man å sitte ventende på en legevakt ut i de små nattetimer. Det viktigste er å se på almenntilstanden; om hun får i seg væske og er "med" på en måte, at du får god kontakt med henne liksom.
...♥... Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2009 Hun får i seg masse vann og spiser like mye nå som før hun fikk feber, og allmenntilstanden hennes ellers er bra (bortsett fra at hun er litt "tam", og ikke vil leke like mye som før) Får se det litt ann utover kvelden tror jeg... Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå