Gå til innhold

Sover din unge overalt??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En jeg kjenner fortalte at hver gang hennes lille gull skulle sove ved 12 tiden, så måtte hun gå hjem. Tror hun var ca 15-17 månder. Jeg syns dette hørtes veldig tungvint ut, og lurer på hvor vanlig dette er?

Dessuten lurer jeg på om jenta mi på 14 månder er på tur inn i samme mønster. Hun sover en lang lur midt på dagen, og den ser det ut til at hun sover best hjemme på trappen. Men det kan jeg vel takke meg selv for, som ikke har vært nok ute på farten...;)

Hvordan er det hos dere? Sover din uge utenfor kafeen og mens du suser rundt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småen sover i vognen så lenge den beveger seg, men aller best sover han hjemme i sengen. Det er igrunnen greit foreløpig, for da får jeg gjort en del ting i huset som ellers blir litt pes.

Må vel forandre litt på det snart siden han skal begynne i barnehage i august. Men da er vel kanskje søvnbehovet litt mindre.

Skrevet

Hei!

Jenta mi på 17 mnd sover i vogna si, og hun sover heldigvis overalt! Etter hun startet i bhg er hun så vant til støy rundt vogna at hun sover hvor som helst bare det er i vogna. Greier ikke sove i senga inne på dagen, men bruker vogna inne om det er sånn at hun må sove inne. Er utrolig lettvint at hun kan sovne like godt i byen, på cafe, på bussen som hjemme på trappa. Er veldig glad for at vi vente henne til vogna og ikke senga når hun skal sove på dagtid, vet flere som må hjem når barna skal sove da de ikke sover mer enn en halvtime kanskje i vogna.

Skrevet

Har nok hvert litt for mye hjemme vi og, sover best i vogna bak huset hvor det er stille og rolig. Men han sover i vogna da, så reiser bort forde. Han vil ikke sove i senga på dagen, men det er min egen feil, for har alltid lagt han i vogna, så når jeg hadde behov for å legge han inne (pga. været) ville han ikke roe seg. Så hos oss sover vi i vogna ute uansett vær

Skrevet

Lillemann her sover lengst og best i sengen sin. Han har aldri kunnet sovne hvor som helst, heller ikke som bitteliten. Har alltid vært var for støy og sover ikke lenger en 30 minutter i vognen sin, med mindre jeg triller i hele tiden og vi er på et stille sted. Synes ikke det er tungvint i det hele tatt, kjempedeilig å kunne sette seg litt nedpå midt på dag. Ærender tar vi enten før eller etter leggetid. Om vi absolutt MÅ ut i sovetiden, sovner jo han tilslutt i bil eller vogn også, men som sagt sover han ikke særlig lenge på den måten.

Skrevet

Min gutt sover bare i vognen, så det vil jo si at han kan sove overalt, bortsett fra i sengen sin eller generelt inne på dagtid. Han er litt var for lyder, så sover ikke spes godt i byen f.eks. Men der er vi sjelden. Forholdsvis rolig her vi bor, og her sover han godt. Men veldig lettvint når de sover i vogn, for da er det jo bare å ta med vognen når man skal på besøk til folk på dagtid.

Skrevet

Min på 20 mnd sover alltid i vogna på dagtid. Og det er det samme hvilken vogn (har to vogner selv, og i bhg har de egne vogner). Men det funker ikke å sove i vogn inne, men kan godt trille til byen og sette vogna på utsiden av kafeen, og han sover godt. Men inne på kjøpesenter f.eks fungerer ikke.

Men synes egentlig det er greit at han sover i vogn, for da kan vi være omtrent hvor som helst, bare vogna er med. Og vi trenger stort sett ikke trille for at han slår seg til ro.

Skrevet

Leah er 21 mnd..har vi med vogna og kan trille litt for å få henne til å sove så kan hun stort sett sove hvor som helst. Men hun er veldig var for nye lyder, så om det er mye lyder rundt så sover hun ikke så lenge som om hun står en plass hun har stått flere ganger før, som hjemme eller hos mormor og morfar eller farmor. Men i vogna sover hun aldri så lenge som hun sover hvis jeg sover sammen med henne i senga, da kan hun sove 3-4 timer..og jeg å :D

Skrevet

Jenta mi på 21mnd sover bra i vogna i bhg uten trilling, hjemme sover hun best i senga, hvis hun skal sove i vogna hjemme må jeg trille vogna.

Hun kan fint sovne hos besteforeldrene, men da sovner hun som regel seinere på dagen enn det hun pleier å gjøre hjemme, må slite seg mer ut før hun sovner hos andre, men når hun først tar dagsduppen da så sover hun på sofan eller i "ukjent" seng.

I bilen sovner hun hvis vi kjører mer enn 15min i sovetiden.

Skrevet

Jeg tror det blir litt ettersom hva man gjør det til!

Har en veldig nysgjerrig frøken, men er hun trøtt nok og ikke får noe stimuli så går det greit å sove over alt. (bruker ikke teppe foran, men lare henne sitte oppe til hun omtrent slokner, da legger jeg ryggen ned)Det er lettere på formiddagen enn på ettermiddagen.

Hun sovner i sele, vogn, sykkelvogn... senga bare om natta.

Bevegelse er stikkordet. Har hun først sovnet, så skal det en del til før hun våkner.

13,5 mnd.

Skrevet

Jenta vår på 18 mnd kan sove kor som helst. Enten i vogna si, eller hvis vi er hos mamma og pappa, hos svigers eller broren min kan vi fint legge ho i ei seng, men ligg då ved sida av ho til ho sovnar (går som regel kjapt og greitt sjølv om det er "framand" seng).

Vi går i open barnehage og har gjort det sidan ho var så å seie nyfødd (har ein storebror someg trengte å få aktivisert litt gitt :o), og då sov ho meir eller mindre konstant dei første mnd, låg då i vogna. Etter det har det ikkje vore problem å sove i vogn, verken i bag eller sportsvogn, eller i framand vogn om vi er på besøk og låner nokon andre si vogn.

Ho søv nok best/lengst heime, ligg då i senga vår.

Er så å seie aldri på kafé, men trur ikkje jenta vår søv spesielt godt f.eks. inne på kjøpesenter. I vogna er det best å sove ute eller på forholdsvis roleg rom.

Skrevet

Jenta mi har var vanskelig med sovingen fra hun ble født. Våknet av den minste lyd, vanskelig å roe ned og sov bare veldig korte økter av gangen. Men gradvis ble hun lettere å få til å sove og vi har jobbet mye med at hun skal kunne klare å sove andre steder.

Vi har øvd mye på at hun skal kunne sove forskjellige steder fordi vi ønsker å kunne være på besøk hos familie, på turer etc.

Nå er hun 1,5 år og det går stort sett veldig greit å sove de fleste steder. Det som er trikset er at vi er nøye med å følge hennes vanlige leggerutiner og faste sovetider. Hun legges for kvelden kl 19 og hun sover formiddagslur fra 11.30. Blir det for mye avvik fra disse tidene blir det betydelig vanskeligere å få henne til å sovne.

Formiddagsluren sover hun alltid i vogna si, både borte og hjemme og det går like greit enten vogna trilles i København eller står i hagen.

Hun har vært på campingtur med besteforeldrene, sovet på danskebåten og på hotell og det har gått veldig bra, selvom det tar litt lengre tid for henne å sovne enn hjemme.

Det er veldig praktisk og greit å ha barn som kan tas med på turer og besøk og som sover der vi er. Noen barn er enkle sånn fra starten, mens andre må "lære" det. Og noen barn sover bare hjemme uansett hva man gjør, sånn er det bare.

Men jeg tror et godt triks er å holde på de faste rutinene og tidene så godt som mulig uansett hvor man er for da er det lettere for barnet å skjønne at det skal sove.

Skrevet

Dattra mi sovner ikke hvor og når som helst, det har hun aldri gjort.(hun er 17 mnd) Skal sies at vi har hatt en del problemer mtp soving helt fra hun var nyfødt.(hadde kolikk-light) hun sover mindre enn andre barn, og har en mye lettere søvn.

Hun sover enten i senga si eller i bilen. Har hendt en sjelden gang at hun har duppa i vogna når hun har vært ekstremt trøtt, men det er kanskje en gang hver annen måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...