Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg lurte på om det var noen sykepleiere her som kunne tipset meg ang temaet på oppgaven? Jeg har lyst å skrive om noe som er relevant i mange/alle sammenhenger, og kommet frem til at jeg her lyst å skrive om inneklima (backupenmne er hygiene). (Er det evt noen andre tema som er aktuell i de fleste sammenhenger?) Så har jeg ikke lyst å skrive om forebygging av astma hos barn, så hvordan kan jeg begrense oppgaven da? Det må være kun primærsykepleie. Tips mottas med takk! :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 For å gjøre det enkelt for deg selv kan du jo se på emnet fedme/fysisk aktivitet/kosthold. Her er det enkelt å begrense, å masse forskning å ta av! Dessuten får du bruk for det som ferdig sykepleier, garantert!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Vi hadde om å forebygge svangerskap/aborter hos unge kvinner:) Husker ikke formuleringen helt, da det er over 10 år siden. Men husker vi snakket med helsesøster, brukte statistikker osv.... Vi fikk hvertfall godkjent på den gruppeoppgaven der:)
Sjokoladekaka Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Sånn bare for å presisere; det var svangerskap/abort hos tenåringsjenter:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Et tema jeg synes er interessant er hvordan forebygge svangerskapdiabetes. Veiledning, informasjon til den gravide står jo sentralt og regner med et er viktig å ha med i oppgaven. Du kan begrense oppgaven til det arbeidet jordmor gjør på helsestasjonen f.eks. gjennom individuelle konsultasjoner, og hva som da blir viktig å fokusere på. Da har du avgrenset oppgaven ganske bra. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå