Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Men jeg gruer meg for å ringe noen og be om hjelp.... :s Snuppa er i dag 14 dager gammel og har ennå ikke klart å få til riktig ammeteknikk. Jeg mistenker at jeg har fått både soppinfeksjon på brystvortene og en brystbetennelse på den ene puppen. Alt dette gjør at jeg har fryktelig mye vondt i puppene og ikke ønsker å bevege meg så mye ute blant folk, da må det i tilfelle planlegges nøye så vi er hjemme igjen før neste måltid. Jeg vet det er teit av meg å ikke tørre å ringe, det hadde jo ikke finnes ammehjelp ol hvis det ikke var vanlig med ammeproblemer, men jeg føler det nesten som ett nederlag å ringe.... Jeg ga opp ammingen veldig tidlig med førstemann nettopp fordi vi/jeg ikke fikk til riktig ammeteknikk (jeg kan teorien om hvordan det skal gjøres, jeg får det bare ikke til i praksis..) og jeg vil ikke at det samme skal skje denne gangen, og uansett så må jeg bli kvitt sopp/betennelsen. Orker ikke det styret med å koke flasker osv... Spurte helsesøster om råd når hun var her på hjemmebesøk, men alt hun sa var at jeg måtte ta kontakt med legen. Vurderer å ringe barsel poliklinikken... Tror jeg kanskje blir tatt litt bedre i mot der enn hos legen... Må bare manne meg opp til å ta den tlf da.... :s
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Det er ikke nederlag. Jeg brukte lang tid selv med nr 2. Med nr 1 gikk det helt skeis fra starten.... Legen er rette stedet om du har betennelse og sopp. Blir dette fikset nå raskt, så skal du se at det blir lettere:) Og betennelse er ikke å kimse av. Du kan bli fryktelig syk av det. Jeg brukte periodevis et silikonskjold som jeg kjøpte på apoteket, for å avlaste brystvorten(brukte det mest om natten). Du legger det på som en "ekstra hud" på brystvorten ved amming:) Dette gjorde faktisk at jeg slapp alt av sårhet. Og jeg anbefaler det til andre som sliter med sårhet. Ring ammehjelpen, du:) De tenker ingenting galt om at du trenger råd. Tror heller de blir glade for at du vil ha hjelp til å få gitt barnet morsmelken du har:) MEN du skal huske at det ikke er nederlag om du må gå over til mme, heller:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 hei du Jeg hadde ingen problemer med å amme mine tre første barn=) men så kom nr 4....og han gikk ikke opp i vekt=( bare nedover og nedover.... først fikk jeg hjelp på abc-klinikken hvor han ble født... hjalp jo litt men ikke nok...så var jeg hos helsesøster..som var veldig flink, men syns også at jeg skulle snakke med amme-hjelpen som hører til på helsestasjon... masse hjelp og god oppfølging... det er vel verdt det!! jeg trodde at alle helsestasjoner hadde amme-hjelp... uansett så bør du søke hjelp om du ikke ønsker å gi flasker og mistenker både sopp og brystbetennelse..ikke bra for deg eller barnet at du skal ha så mye vondt vet du... lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Oi oi oi, skynt deg å ringe! Du trenger ikke sitte der å kjempe med dette alene. Unødvendig! Man trenger ikke slite kjempemasse heller før man kan ha god hjelp av ammehjelpen! var rart helsesøster henviste deg til legen... Ring legekontoret eller helsestasjonen og spør hvem du skal kontakte for ammehjelp. Du kan godt også ringe barsel :-) bare du ringer... Jeg trengte hjelp etter jeg fødte, ikke med amming, men med noe annet. Ventet for lenge med å få hjelp, og syntes etterpå at jeg hadde vært veldig teit. Så liksom ikke da jeg satt midt oppi det hvor viktig det var å få hjelp. Tenkte at det var sikkert ikke så viktig, skulle sikkert være sånn osv. Men det er viktig å få hjelp, og det finnes hjelp, og det er ikke et nederlag før du gir opp. Å få hjelp er det motsatte av å gi opp, det er å kjempe videre! Lykke til! Går det ikke å amme, så har du i hvertfall gjort ditt for å få det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå