Tired mama Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Kom plutselig til å tenke på hvordan det skal gå på 17. mai... Har en baby på 2 måneder og jeg skal ha på meg bunad. Men må jo bli innmari klønete med ammingen??? Må jo kle halvveis av meg jo... Synes jeg ser det... :-) Hvordan har andre løst dette problemet?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har droppet bunaden i ammesesongene. Evt hadde jeg gitt pumpemelk om jeg veldig gjerne ville bruke den )
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Jeg ammet under navnfestsermonien og det gikk overraskende bra:) Jeg hadde tenkt å bytte tøy på festen, men vi var tre stykker som ammet fint i bunadene. Litt styr, men helt overkommelig.
mettemor :) Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Dropper bunaden i år. Har skjorte som er hel foran i tillegg, så må kle av meg for å amme. Hadde den på i dåpen til eldste, men hun fikk flaske den dagen.
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Jeg ammet i bunad i dåpen til vesla. Var litt styr, men ikke verre enn at jeg droppet å bytte til kjolen jeg hadde kjøpt inn til festen etterpå, og beholdt bunaden:) Ang. 17.mai ville jeg vurdert litt hvordan tidsplanen deres er, hvordan babyen er og ikke minst hvordan bunaden er... noen er verre enn andre å amme i innbiller jeg meg. Kjipt hvis du må huke deg ned mellom to gamle damer på benk midt i byen på 17.mai, kle av deg alt du har med en hylende baby på armen liksom... )
Mamman til Alida J. Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Jeg ammet i dåpen, det gikk jo greit. Men syns det var mye styr, og kommer aldri til å bruke bunad mens jeg ammer igjen.
Tired mama Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2009 Tror jeg får prøve det ut først... Kommer vel an på hvilken bunad man har. Men bruker den omtrent bare en gang i året, så har så innmari lyst til å bruke den i år også! :-)
♥♥♥ Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har planlagt å bruke bunad både 17. mai og i dåp. Fullammer i tillegg til at jeg er morsmelkgiver, så ser for meg at puppene kommer til å være som meloner dersom jeg skal gi snuppis flaske... Ho har fått flaske med vitaminer og jern siden ho var 4 uker, men har de siste dagene ikke vært like ivrig på flaske, men puppen tar ho gjerne...
Suikerklontje Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har ammet i bunaden både i dåpen og på 17. mai. Jeg hadde med et lite teppe som jeg dekket brystet med mens jeg løsnet et par søljer for å åpne foran. Gikk helt fint.
solita 06 Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Det kommer an på hva du skal og hvilken bunad du har. Jeg ammet både i navnedag og på 17.mai da sønnen min var 4 mnd og det gikk kjempefint. Både på benk i parken og sittende på gresset på picnic. Han nektet å ta flaske, så hadde ikke noe alternativ. Men jeg har en Gudbrandsdals bunad og den har jo bare noen enkle hekter foran så jeg åpnet bare livet, og trengte ikke kle av meg så mye. Skjorta er så stor at man nesten ikke så noen pupp. Og så hadde jeg et sjal jeg brukte til å skjerme litt. Har du Beltestakk eller bunad med masse snøring og sølv og sånt blir det nok mere plundrete.....
...♥... Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 Nå er jenta mi 8 mnd da, og jeg ammer kun morgen og kveld.. Men jeg hadde nok ikke hatt på meg bunad hvis jeg måtte amme henne på dagtid nei... For å få ammet jenta må jeg da av med sjal, sølje, vest, skjorte OG bunadsstakken (denne henger sammen med en slags "singlet", så hele skjørtet henger på en måte på skuldrene). Så jeg hadde altså måttet av med hele bunaden for å få ammet henne.. Det hadde liksom tatt seg ut.... hehe...
vildejenta Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 kommer fryktelig mye ann på hva slags bunad du har! Min har bare et par hekter forran, så det gikk helt greit! Men andre bunader er det jo værre med..
Sjefsmegga Skrevet 6. mai 2009 #13 Skrevet 6. mai 2009 Hahaha, vel hadde jeg kommet inn i bunaden så kansje. Men nei, både pga at det er upraktisk og pga vekta så utgikk det. Ammepuppene hadde kommet til å sprengt ut hele stakkars livet i bunaden også er jeg redd hvis jeg hadde fått den på meg. Heldivis så har vekta gått tilbake nok til at jeg får på meg bunaden nå med et nødskrik uten å terge på meg bunadspolitiet.
lille sprelle Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Spørs jo selvsagt på hva slags bunad du har. Jeg droppet bunaden det året...
Frk Vims Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har gjort det i dåp til to av barna mine (nr 2 fikk bare flaske). Jeg syntes det var styr. Kommer til å ha på meg noe annet denne gangen! 17.mai er vel ikke noe tema i år... termin 15. så det blir nok uansett ikke bunad!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 Jeg ammet i bunad i dåpen hennes. Jeg har trønderbunad og tok av den øverste søljen, dro opp skjorten (hadde en hvit singlett under) så trengte ikke at av søljen i halsen. Gikk kjempebra:-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Har Nordlandsbunad, og hadde den på i dåpen til første. Hadde ikke helt tenkt på ammeproblematikk, og endte med å måtte åpne hele bunaden for å amme. Har skjønt at den ikke er designet for å amme i, slik at i år blir det dessverre ikke bunad :-(
celodi Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Har også trønderbunaden.Mini er 4 mnd og har brukt den 2 ganger siden han ble født,og skal bruke den 3 ganger til før juli. (dåper,konfirmasjoner og 17.mai) Litt styr er det,men gøy og bruke bunad når man har det=)
NormaJean Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har Hardangerbunad og ammet i navnefesten. Gikk helt ok, litt plundrete, spesiellt med tanke på søljer og slikt. Men det er jo ikke ett daglig problem akkurat, syns det var helt ok å styre denne ene dagen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har ammet flere ganger med bunad. Jeg bruker bunaden i dåpen til ungene og da ammer jeg jo. I tillegg ammer jeg jo hvis det er en dag med bunad utenom. Jeg bare setter meg litt utenfor alle andre, tar av bunadbeltet og drar opp skjorta (tar opp hempene på vesten også da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå