Gå til innhold

Sjefsmegga :)

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre (oppriktig nyskjerrig) siden jeg kan lite om bakterier og bare gjør det jeg blir fortalt at er lurt å gjøre - kryper bakteriene _gjennom_ plastposer (handleposer, ikke bioposer) eller utav gjennom åpningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv i hansker vi bruker på jobb så kan mikrober trenge igjennom, de er så små at man ikke kan forstå det helt, og selv om jeg har studert dem i mikroskop selv så er det ufattelig for meg også, men jeg vet det bare. Studerer man plastposer, hansker ol også under mikropskop så ser man huller der også som disse fint klarer å trenge igjennom. Noen kan også spise seg igjennom.

Derfor skal helsepersonell alltid vaske eller sprite hendene selv om man har brukt hansker. Og dette blir da logisk nok overført i forhold til andre ting, som feks søppelposer og spann.

Skrevet

Aha - jeg har alltid tenkt at vanlig plast er "ugjennomtrengelig" siden de holder på vannet :o)

Skrevet

Er nok ikke det, og huller kan oppstå også. Finnes mikrober som kommer seg igjennom selv vanntett materiele.

Hysterisk trenger man ikke bli, men kan være lurt å ta en sprayflaske med klorvann å dusje på, la stå litt og skylle/tørke en gang i uka. Jeg tar det når jeg vasker hus. Så er det gjort i hvertfall. Har sett programmer der de tar prøver av diverse, og det er mye som kan sjule seg selv om det ser aldri så fint ut på overflaten.

Skrevet

Uærk ja, ikke nevn de programmene engang. Kan ikke se sånne uten å begynne å klø, hehe (midd feks). Klorvann er herved notert til bøttene mine fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...