nick_342104 Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Er det et must å ha bunad/festdrakt på barna den dagen? Hadde den diskusjonen med ei venninne i går som syntes jeg var "rar" som ikke skulle kjøpe det til barna mine. Mine barn har andre penklær som jeg mener er fine nok og syns det blir tull og kjøpe en slik drakt da. Er jeg helt på jordet her? Syns mange av de er fine altså, er ikke det, men liksom prinsippet med å ikke kjøpe nytt hele tiden når de har bra nok klær.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 4åringen har fått "bunad" for første gang (av farmor) og det syns jeg er koselig, men hadde i grunn bare plan om å bruke julekjolen hennes. En vanlig kjole er mer anvennelig enn bunad (og kan dessuten brukes som tunika (noen av dem) når de har vokst fra kjolen på lengden) så jeg har aldri ansett bunad som noe som helst "must". Koselig at hun har det nå da, men som sagt hadde jeg ikke brukt penger på det selv (selv om de ikke er så dyre). Kjøpt i god str så hun sannsynligvis kan bruke den neste år også. Såpass "gnien/fornuftig" er jeg at jeg helst kjøper tøy som kan brukes til det meste, enn plagg som kun kan brukes et par ganger, uten at det betyr at jeg syns det er teit at andre velger å bruke penger på det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Mine barn (hertfall det barnet som er hjemme på 17.mai) skal ha festdrakt fra Cubus. Det er fordi JEG syns det er så morro å pynte dem da ) Hadde nok kjøpt nytt "vanlig" pentøy til dem også, men igjen, det er meg.. min feil! Hehe Men jeg ser ikke rart på unger som IKKE har det, det er jo opp til hver enkelt det )
pandabjørn Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Nei jeg synes ikke det er et must at barna skal ha bunad til 17mai.. men jeg kjøpte bunader til mine barn i går 1,5år og 3år de var svarte og lyseblått noe i den fargen til gutten og til jenta var det svart og gull.....ikke sånn typisk 17mai bunader som er røde/hvite/svart! og de kostet bare 279,- pr sett også det er første året barna har bunad også.....så jeg kjøpte de 1nr for stort slik at de passer neste år også har man klær så trenger man ikke å kjøpe bunad bare for at andre sier at det er fint!
Minnie Mom Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Vi bruker også vanlig penklær. Ungene har penklærne som ble kjøpt inn til jul, er kjempefine de. Ser ikke noe poeng i å bruke mange hundre kroner på "bunader" som blir brukt dette året og ikke flere ganger.. Neste år er det sikkert for smått uansett. Nei, barna våre blir fine i rosa tyllkjole/rosa cardigan/hvite pensko og svart bukse/skjorte/vest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå