♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Idag når jeg kom inn i stuen og kjøkkenet lukta det mindre godt fra bioavfallet. Så da måtte jeg ta ut bosset med en gang og vaske beholderen. Selv da lukta den vondt så henta sprayen på badet som jeg bruker på stellematten for å desinfisere... Nå skal den lufte resten av dagen. Har virkelig ikke noe system på hvor ofte jeg vasker spannene til søppel, har 3 under vasken (bioavfall, plast og restavfall) og tenkte at kansje det hadde vært på sin plass. Hva gjør dere? Bor foreløpig i sameiet så de ute er det felles som tar seg av, blir nok å prøve å vaske de ute også i ny og ne. Lukter gjerne litt mer de da....
* 5 om dagen * Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 her tar vi den ut for tømming hver dag,minst, så er ikke noe lukt der,og vi prøver å ikke grise,da det bare blir mere arbeid. bor i enebolig,så har egne dunker nede ved veien.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Innendørs vaskes det ved behov, men som regel blir biodunken tatt nesten hver gang den tømmes siden den ofte er "våt" nederst. Setter den bare i litt zalovann ei stund og så tørker jeg med tørkepapir etterpå. Ikke vært plaget av lukt fra selve dunken. De ute derimot stinker (står bak huset da, så ingen som merker det annet enn nrå vi kaster oppi) - i alle fall biodunken. Alltid en plan om å ta den en runde med hageslangen, men innen vi får kommet så langt er det havnet en søppelpose oppi... MÅ ta etter neste tømming *notere*
Sjefsmegga Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Vasker dem i hvertfall en gang i uka med klor. Bruker også avfallposer i alle, for det er jo bare å kaste den i restavfall etterpå.
pandabjørn Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Har aldri vasket noen av delene, vi bruker plastikkposer i alle sammen så det lukter ikke vondt..heller ikke når vi tar de ut i søpla..har alle 4 belholdere rett uten for kjøkkendøra!.... mannen min kaster bioavfall annen hver dag, og siden vi har begynt å sortere plastikk så trenger vi ikke å tømme restavfallet så ofte
Sjefsmegga Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Aldri vasket dem? Æsj, du er vel klar over at bakterier og sopp trenger lett igjennom plastposene? IKke for å virke prippen.
pandabjørn Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Nå ser jeg etter om det har kommet noe nede plastbøtta da og de er "bare" 2år gammel kjøpe de etter vi bygde hus! ser jeg noe "gris" i bøtta så tar jeg det selvf opp da! men nå er det ikke så mye bakteriere som går i det avfallet.... er så mange som er helt hysterisk for bakterier! herregud sier jeg...
Sjefsmegga Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Kan forsikre deg om at jeg ikke er hysterisk, men jeg kan mer om mikrober enn jeg liker å vite, så derfor tar jeg endel forhåndsregler, særlig med småbarn i hus.
-MtG- Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Jeg vasker heller aldri søplebøtta:) Annet enn om det er grisete oppi der da. Har plastpose oppi. Ha vel vaska den et par ganger på de tre årene vi har hatt den.
J-86 Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Flere ganger i uken:) Og ved behov i det hele tatt..Har 3 søppelbøtter,alle i hvitt. Det er mye øyet ikke ser;) Og nei,er ikke hysterisk redd for bakterier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå